måndag 28 februari 2011

Dag 175-176 - 73,5 ( - 23 kg )

11års kalaset va jättemysigt. Jag åt gurkstavar när de andra åt chips, åt Itrims chili sin carne när de andra åt lasagne, at melon å färska hallon när de andra åt tårta.. så jag tycker jag va duktig!

Min efterrätt


Mina fina systrar å jag


Min andra syster å hennes två barn sov över hos oss å på söndagen hängde hon å min 6åriga systerdotter med till stallet. Jag red Jack å Tilda red en shettis så det va kul :)

Hem från stallet å sen va det iväg på barnkalas igen.. Manges lillasyster fyllde 2 år och på det kalaset va jag inte alls duktig.. blev både en bit choklad å tårta..

Nu sitter jag på bussen på väg till stallet. Uppdaterar ikväll!


KVÄLLSUPPDATERING:

Blev lite stressigt i stallet för jag å Isabelle trodde vi va sena till lektion å stressade som bara den å sen visade det sig att det blivit ett missförstånd så vi skulle inte ha lektion.. men den där stressen gjorde att jag inte kunde varva ner å fokusera så det blev ingen bra ridning alls idag.. blä.. nytt försök imorn å då SKA jag rida lektion ;)

Måndag idag vilket innebär vägning men jag tar lite lätt på det idag i o m att jag va sjuk å soffliggandes hela förra veckan.. Va nere på 72,8 nån dag förra veckan men det går ju inte att räkna eftersom jag va sjuk å matt.. Idag stod vågen på 73,5 kg vilket innebär en minskning på 0,3 kg senaste veckan och totalt 23 kg..

Men nu e jag frisk igen och ska jobba hårt med träning å promenader så jag får igång musklerna igen...

Jag har börjat bry mig mindre å mindre om kilona å tänker mer på att det viktiga är att jag tränar... å sen att jag har koll på min kost så den inte spårar ur... så även om 72 e min målvikt så är mitt egentliga mål nu att få byx storlek 40... Det är vad jag drömde om för ett halvår sen å det är målet med resan och 72 har bara varit en gissning på vad den storleken skulle väga.. men det kan vara mindre å det kan vara rätt.. Jag bör inte väga mer än 72 kg MEN det jag ska fokusera på nu är att träna å äta rätt å mäta det med kläderna.. jag är i mål när jag har stl 40 i byxor!! å se så att fettprocenten hamnar vid 25 % som är det rekommenderade..

Får se vilken dag jag kan ta mig till Itrim å väga mig på deras våg... Det e fullbokat denna veckan redan..
Mån: rida
Tis: rida
Ons: tvätta å bugga
Tor: rida
fre: ev AfterWork, annars jogging å myskväll (och myskväll blir det oavsett)
lör: Pulspass på Itrim
sön: rida
Onsdag hinner jag ta mig till Itrim å väga mig.. å kanske t o m träna!

Förra veckans plan med träningen blev det ju pannkaka av men nu känner jag mig peppad å redo för en ny vecka!! :)

Förresten, när jag va på kalaset i helgen så tyckte min ena syrra (som alltid varit smal å fin) att jag inte fick bli smalare.. hon tyckte jag va jättefin men kunde inte minnas att hon sett mig smalare... Och jag har ju inte varit så här smal sen innan jag tog studenten.. å det e 11 år sen.. känns konstigt!! hela mitt vuxna liv har jag varit 42+ i stl... känns sååå nice med allt jag har lyckats med men jag ska banne mig nå stl 40 oxå innan jag ger mig.. heja heja!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar