torsdag 17 februari 2011

Dag 165 - Back on Track

Har haft en fullspäckad dag på jobb, puh! Men det e kul när det händer grejer :)

Nu sitter jag nyduchad i soffan å känner mig rätt nöjd.. Gick till Itrim efter jobb å mötte coachen Patrik direkt när jag kom in, och han frågade hur det känns nu å jag svarade ärligt att jag vet inte, jag e ganska spänd på hur det ser ut med fettmassa och musklerna.. Så då tyckte han att vi skulle väga mig å se hur det såg ut så det gjorde vi!! Och det va positivt besked :) inga sensationer men följande har hänt sen förra torsdagen:

- 0,5 kg totalt
- 0,7 kg fettmassa
+ 0,2 kg muskler

Jag va lite besviken över muskelmassan men då sa Patrik att jag inte ska fokusera på den siffran, det är fettmassan man ska fokusera på å sen bara tänka på att motionera.. Vill jag börja bygga muskler sen så ska jag börja träna på ett annat sätt.. och det e ju inte det jag vill... jag vill ju egentligen bara bli av med onödig fettmassa så nu ska jag fokusera mer på fettmassa-siffrorna och känner mig lite mer positiv igen :) - 0,7 kg i fettmassa e ju inte fel på en vecka!! hoppas på lika mkt till nästa vecka!! (MINST)

Medan jag sen tränade tänkte jag mkt på det här med att det är fettet jag ska bli av med å inte tänka för mkt på musklerna.. det kommer nog automatiskt eftersom jag rör mig mkt.. Så jag tänkte att jag måste sätta igång med mer fettförbrännande träning! och det är ju powerwalks som gäller då!! Å bäst är att ut å powerwalka på morgonen innan frukost.... inte min favorit men jag ska göra mitt bästa!! :)

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte om du kan förvänta dig att öka så hemskt mycket i muskelmassa så länge som du går på varierat. Det krävs ju en hel del protein för att bygga muskler och du är fortfarande i svältmode (du tvingar kroppen att använda fettreserverna). Rimligen är den inte så pigg på att bygga upp nytt just nu. Men jag tror att så fort du äter normalt (dvs inte mindre än vad du gör av med) så kommer det säkert hända mer på muskelfronten. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, ja jag har ju tänkt helt fel men nu tänker jag nog rätt igen.. det e ju inte musklerna som jag vill bygga upp mer, vill ju bara minska fettet.. så nu e det fokus på fettsiffran bara ;) kram

    SvaraRadera