söndag 6 februari 2011

KONDIS!!!!

jag e i chock.... i extas... ÖVERLYCKLIG!!!

Skulle ju bara ut å powerwalka men kände mig rätt rastlös å vädret va sjukt härligt, lagom svalt plus att jag hade på mig träningskläder å joggingskor... så jag tänkte att jag kunde ju jogga så länge jag orkade (vilket för ett halvår sen brukade vara 10 minuter å sen dog jag) å sen kunde jag gå resten... så jag började jogga, å joggade.. å joggade... å blev så taggad av att jag inte kände mig trött... å bestämde mig snabbt för att inte titta på klockan utan bara springa tills benen inte bar... å till sist så började det kännas som att både rumpa å framsida lår brann så då började jag gå.. och tittade på klockan....

30 MINUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jag har ALDRIG i mitt liv orkat springa 30 min i sträck... har alltid pausat massa å inte orkat.... och när jag slutade nu så kändes låren som spagetti men på ett skönt sätt.. å andning å puls återhämtade sig snabbt å jag kände att jag på ett sätt hade orkat mer.. om bara mina lår varit lite starkare... innan har jag alltid gett upp pga andningen eller nåt sånt, aldrig kommit så långt att benen blivit trötta.. Amazing!!

som sagt så är jag i chock.. i extas.... ÖVERLYCKLIG!!! :D


KVÄLLSUPPDATERING:

Hett tips! man kan mäta sina promenad/jogg rundor på www.jogg.se och jag har mätt ut dagens runda där nyss å den visade att den blev ungefär 4 km.. så 4 km på 30 min.. jag e inte snabb men e sjukt stolt ändå!! joggmålet är nu att springa 5 km på 30 min ;)

6 kommentarer:

  1. Shit vad bra gjort, duktiga du!
    Tänk vad mycket lättare det kommer bli i vår, när det är barmark.
    Hejja.

    SvaraRadera
  2. Coolt! Härligt att träningen och viktnedgången ger sådan avkastning! Du är grym som höll ut så länge! Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  3. Tack bägge två!! :)

    Vi har redan barmark i Malmö så det va fint att springa på grusvägarna i parken ;)

    tack å kram!!

    SvaraRadera
  4. Hade liknande upplevelse på gymmet innan jul. Visst är det en fantastisk känsla när man märker sån skillnad!? Jag väntar på att det ska bli isfritt här i Sthlm så jag kan ta ordentliga promenader igen (och kanske även komma igång med lite löpning). Kram

    SvaraRadera
  5. Näämen, nu är jag verkligen imponerad. 30 minuter ?!?! i sträck dessutom !!! Wow, det är sånt som min orienterande make ägnar sig åt ;)
    Härligt jobbat Lina, det var värt träningsvärken efteråt kan jag tro. Nu får du raskt anmäla dig till ett litet kort motionslopp typ Vårruset som är 5 km...
    Själv sliter jag på med spinning. Stockholm är alldeles för halt för att man ska våga sig ut på några längre utomhusäventyr.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Ja det e en fantastisk känsla!! :) Vågar nästan inte ut å jogga igen för jag e rädd att det itne ska gå lika bra.. haha... Men jag lovar jag ska.. och jag ska banne mig anmäla mig till vårruset i maj, alltid bra med ett mål!

    Spinna på Katarina så ska du se att våren snart kommer så du kan ut i naturen å träna :)

    Kram kram

    SvaraRadera