fredag 4 februari 2011

Dag 152 - back on track

Man ska ju bara väga sig 1g/v men jag kände att jag behövde lite motivation inför helgen så jag vägde mig imorse.. i måndags (efter en onyttig helg) hade jag gått upp lite å vägde 76,4 kg.. idag fredag (efter några jäklar anamma dagar) vägde jag 74,6 kg... 1,8 kg skillnad.. å det e knappast förlorad muskelmassa eftersom jag har tränat el ridit varje dag.. så motivationen e skyhög nu att hålla nollgränsen denna helgen :)

Blev dock ingen morgonträning, kroppen e trött å behöver en vilodag.. så det får bli lördagsträning trots allt..


LUNCHUPPDATERING:

Kollega hade köpt olika sorter av biskvier… såg såå goda ut.. det är en sak jag ska köpa min första unnardag när jag nått min målvikt!!! Eller baka kanske ;)

1,8 kilo på 4 dagar… galet.. det e ju som man gick ner på en hel vecka när man gick på SNABBT.. så jag undrar hur det kan ha blivit så här.. jag ska inte ropa hej än, men all viktnedgång är uppskattad även om det skulle bara vara hälften så mkt när det väl är måndag.. men det ger mig iaf motivation till att va ståndaktig i helgen å inte låta mig falla för frestelsen.. kan behövas då det e mkt som händer i helgen.. middag/filmkväll hos oss ikväll och imorgon ska vi på 25årsfest… kan bli kämpigt så dagens resultat på vågen behövdes verkligen!! :)

Hinner nog inte uppdatera mer ikväll så vi hörs imorn! Trevlig fredag på er kära läsare!!

4 kommentarer:

  1. Grattis, bra jobbat!
    Så fort man får bra resultat (borde) detta sporra en att fortsätta att vara duktig.
    Om det inte blir att man tänker Äh, jag har varit så duktig att nu kan jag tillåta mig lite extra. Känner en som tänker så lite för ofta
    ;-))

    Trevlig helg.
    KomItrim

    SvaraRadera
  2. Tack, jo jag känner igen det där med att belöna sig sjalv när det har gått bra men denna helg ska jag banne mig stå pa mig ;)
    Trevlig helg tibax :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Jäklar vad du har lyckats bra! Har precis börjat med itrim och läser så många bloggar jag kan för lite motivation och pepp :) Gratis och lycka till med sista biten!

    SvaraRadera
  4. Tack Petra!! :) Och lycka till med din resa, du har gjort ett bra val!!
    kram Lina

    SvaraRadera