lördag 19 februari 2011

Dag 166

Fredagen va en bra dag! full fart på jobb och fredagar e ju alltid lite extra positiva eftersom det vankas helg.. Jag trivs jättebra på mitt jobb men man ser ju ändå fram emot helgen när man kan hitta på mer å va ute i solljuset! :)

Blev varken träning eller powerwalk, men dock promenad både till å från jobb å sen promenad till och från stan igen för att gå på bio :) så ca 10 000 steg blev det å det e ju bra :) Vi såg Sanctum i 3D och den va mycket bättre än jag trodde, riktigt bra... väldigt spännande å riktigt bra 3D-effekter!



På lunchen så gick jag å provade kläder igen för å hålla igång motivationen.. en kompis hade nämligen på morgonen lagt upp ett recept på facebook på frukostbullar som hon hade bakat å jag blev lite deppad när jag läste det å tänkte att jag längtar så efter att kunna baka saker jag kan få äta också... frukostbullar.. mums... inte för att jag ska göra det varje morgon men att kunna göra det till söndagsfrukosten e ju så mysigt! så jag behövde lite extra motivation... å det fick jag.. Gick till lindex å plockade på mig två par jeans, ett par vanliga i stl 40 å ett par slim fit i stl 42.. fick på mig bägge å kunde knäppa fast de vanliga va alldeles för låga i midjan... å satt fööör tajt.. å de som var slim fit satt väldigt tajt men ganska bra... de satt jättefint i benen å på rumpan, verkligen helt perfekt!!! men de där lovehandelsena störd emig lite.. och DET e ju sånt som ger mig MOTIVATION att kämpa på!! jag vill kunna ha ett par slim fit jeans utan att känna att fettet väller ut.. och jag vägrar ha större stl än 42.. vill ha 40/42.. jag köpte inget men funderar seriöst på att köpa de jeansen å ha lite som måttstock!! :)

Efter bion blev det te i soffan där vi kollade på en weekend i Berlin... det e så mkt man vill göra... men vi kom fram till att vi skulle skippa den, vi ska ju på skidresa i mars, en weekend i köpenhamn i april å Nya Zeeland+fiji i oktober/november... plus att jag fyller 30 i september å ska ha stor fest.. så vi får nog "nöja" oss med det... Berlin får bli nästa år ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar