torsdag 10 februari 2011

Tuffa tider...

Jag hoppade faktiskt över gruppmötet ikväll för jag känner mig så hängig å trött idag.. Men jag gick förbi Itrim för å väga mig å fick då pratat med Patrik. Vägningen gick nämligen inte alls som jag tänkte mig :( jag va så säker på att muskelmassan skulle va tillbaka igen å fettmassan minskat ordentligt, för jag har ju kört stenhårt nu de sista 10 dagarna... men det här va resultatet:



Och det innebär att jag bara gått ner de där 3 hektona fettmassa som jag hade gått upp förra gången.. men inte mer... och till på köpet så har jag förlorat 3 hekto muskelmassa till... :( Jag blev riktigt besviken å fattade inte varför det inte vänt... Så Patrik pratade igenom allt med mig å sa att det tar längre tid att bygga upp nya muskler än vd det tar att förlora dem.. å han tycker att det jag berättade att jag gör å äter låter jättebra å han va stolt över mig men sa att jag måste ha tålamod.. så han ville att jag skulle fortsätta exakt likadant i två veckor till så ska vi se nästa gruppmöte/vägning hur det ser ut.. Har det inte hänt nåt då så måste vi ta tag i det på nåt annat sätt... han trodde att om jag fortsätte rlikadant så kommer mkt ha hänt om två veckor.. Vi pratade om fördelen med om man hade kört Snabbt fasen alla 12 veckorna.. Det hade varit guld värt.. för det blir mkt svårare när man inte kör snabbt längre..

Så alla ni som kör snabbt nu.. håll ut alla 12 veckorna, det är värt otroligt mkt att ha gått ner så mkt som möjligt med den metoden!!

Så nu fortsätter jag två veckor till å kör hårda bud med maten och träningen!! Fast det blir lugnt idag och imorgon så får jag se hur benhinnorna känns på lördag...

Nu ska jag göra en god sallad med grillad kyckling å sen lägga mig å mysa i soffan.. Kram på er!

Uppdatering:

Läste ett riktigt smart tips från Elin Kvists blogg om hur man ska göra när man inte har så mkt vikt kvar att gå ner och behöver motivation. Läs här http://www.elinkvist.se/2011/02/09/tajt/

2 kommentarer:

  1. Nya tag! :) Du har ju kommit jättelångt och gått ner över 20 kilo, så du kommer att fixa sista biten också!

    SvaraRadera
  2. Tack Petra, du har rätt... NYA TAG!! :)

    SvaraRadera