söndag 6 februari 2011

Dag 154

Sitter i soffan å funderar på hur jag ska aktivera mig idag.. skulle egentligen ha ridit på förmiddagen men stackars lille hästen e lite halt/stel i ryggen så han ska vila å invänta kiropraktorn som kommer på tisdag.. så det blir nog ingen ridning denna veckan utan jag får köra hårt med pulspass plus att fortsättningskursen i bugg börjar på onsdag :) å så kanske jag kan få till att simma nån dag, hade varit skönt!

Va en sväng på stan med min vän Josie igår å då lunchade vi på ett ställe på Davidshalls torg som heter "lite off".. jättetrevligt ställe med superfräscha sallader som de gör när man beställer.. riktigt gott å bra. Sen gick vi en sväng på stan å jag fick shoppat upp julklappen från jobb som va ett presentkort på Hansagallerian.. riktigt bra julklapp :) Blev en fin tunika (stl 38) från Gina Tricot och en lila Jelly Bean skål!



Igårkväll va det sen dags att gå på 25års fest å jag körde eftersom jag fortfarande e lika motiverad att hålla nollgräns februari ut!! Och jag va duktig, åt rostbiff, kycklingklubba å sallad å drack mineralvatten hela kvällen (tills det tog slut å jag inte drack mer).. det enda jag gjorde va att jag smakade en liiiten tesked av Manges tårtbit.. men det tycker jag är överkomligt.. i det stora hela va jag duktig! hade dock ont i huvudet hela kvällen.. kom hem halv två å vaknade vid kvart i åtta å hade fortfarande ont i huvudet då... drygt... känner mig lite bakis å har därför kommit fram till en grej... vanligtvis när jag varit bakis pga av att jag har festat så e det nog inte bara pga spriten utan mkt pga av lite/dålig sömn.. för jag har varit med om många gånger nu när jag varit nykter men vaknat å känt mig "bakis" efter att jag varit uppe sent.. i själva verket har jag bara känt av brist på sömn... intressant! har alltid kopplat den känslan med sprit förut..

En intressant sak på festen va att jag träffade ett par som jag har träffat en gång förut å det va nog ett år sen.. vi satt med dem vid bordet å när det va dags för tårta så undrade de varför jag inte åt tårta.. så då förklarade jag och killen frågade då hur mkt jag hade gått ner å jag svarade 21 kg ungefär.. de blev så chockade å kunde inte minnas att jag va så stor när de träffade mig sist.. de trodde verkligen inte på mig å sa "men ditt ansikte kan inte ha ändrats mkt" och sånt.. men de andra jag känner som satt bredvid inflikade att det är väääldigt stor skillnad även på ansiktet.. så till sist fick jag ta fram min mobil å visa fotona på bloggen.. då blev de helt paffa å såg ju skillnaden.. men de kom inte ihåg mig så.. lustigt..

det e även lite lustigt hur folk reagerar när man berättar om det... vissa säger inte så mkt men många hamnar i nån chock å tar upp samtalsämnet flera gånger under kvällen å upprepar hur imponerade de är å hur starkt jobbat det är.. även om det e kul så börjar jag bli lite trött på att berätta allt om å om igen... iaf när man tex är på en fest.. och det är en annan sak om det är någon som själv behöver hjälp och inspiration å frågar för att de funderar på att ta tag i sin egen vikt.. då berättar jag mer än gärna allt jag kan.. fast det e klart att folk som kanske inte behöver det även kan va nyfikna på hur man gjort å hur det funkar... och jag berättar ju å svarar, men Mange som har fått höra mig berätta tusen gånger borde ju va lite trött på att höra hela historien ;) ja jag e nog egentligen inte trött på det, det känns nog mest som att de som är nära mig å har fått höra det tusen gånger kanske tycker det börjar bli tjatigt.. inte för att nån sagt det, å ärligt talat så har jag hittat Mange ibland stå å prata med nån å då stått å berättat om min resa.. så det kanske e jag som fått för mig att de borde va trötta på det ... ha ha.. ja ja.. det känns lite som när någon får barn så kan de bara prata om barnet... lite tjatigt... å jag kommer bli en sån mamma, jag vet det, det e bara så.. ha ha... sorry alla mina vänner, lika bra å inse fakta.. ;) men för tillfället så ligger ju mitt främsta fokus på att gå ner i vikt så det e ju inte så konstigt egentligen... tur jag får skriva av mig här på bloggen ;) (får nog skaffa en mammablogg den dan jag får barn så slipper omgivningen höra allt, hihi)

nä, nu ska jag bege mig ut å powerwalka, får nog bli dagens motion!

kvällen ska ägnas åt att planera Nya Zeeland/Fiji resan :)

Trevlig söndag på er så hörs vi imorn å då e det vägning vilket känns mkt spännande!! hoppas på att ligga på max 75 kg ;)

kraaaaam från "pratkvarnen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar