torsdag 24 februari 2011

Dag 172

Hemma idag också.. har fått tid hos doktorn idag så jag får kollat upp vad det kan va.. mådde inte bra imorse men typiskt nog så börjar jag känna mig bättre nu... säkert bara för att jag ringde doktorn.. men jag ska gå ändå för annars slår jag vad om att jag blir sämre igen... Sjuksköterskan jag pratade med tyckte det lät som en variant av influensan men tyckte vi skulle kolla det för säkerhets skull..

Så blir ingen ridning idag :( även om jag börjar känna mig bättre så måste jag vila mig så jag verkligen blir frisk.. annars kanske jag bara drar ut på det... å jag vill verkligen inte dra ut på det, det kryper i benen av rastlöshet!!!

Idag e det ju egentligen gruppmöte å vägning på Itrim men det får jag hoppa över.. Så jag vägde mig här hemma för å se hur det såg ut... har inte varit jätteduktig nu när jag varit sjuk... det e svårt att hålla sig till varierat när man bara ligger hemma å mår dåligt.. blir lite vad man känner för... Bad, I know.. men men.. vågen stod iaf på 73 kg prick å det lär väl va musklerna som packat ihop å dragit eftersom jag knappt rört på mig.. det går så himla fort!

Nu e det 2 veckor till mitt 6-månaders uppföljningssamtal... hoppas verkligen jag har nått 72 kg tills dess (och inte bara genom att ha förlorat muskler...)


UPPDATERING:

Ja då har jag varit hos doktorn å det va bra.. har fått en släng av något men det va ingen fara å jag känner mig redan mkt bättre så jag ser ljuset i tunneln :) Min yrsel kopplade han med att jag har väldigt lågt blodtryck nu.. dels så kan sjukdom göra att det blir tillfälligt lägre men han sa även att min viktminskning kan ha gett mig lägre blodtryck allmänt.. å så pratade vi om att jag ofta har huvudvärk eller migrän å jag fick recept på migränmedicin så det va ju bra.. kändes iaf bra att gå dit å prata med honom. känner mig lite lugnad när han sa att det inte va nån fara.. Min sambo har varit så orolig för mig denna veckan så han har gjort mig lite orolig också.. nu kan vi andas ut båda två ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar