måndag 21 februari 2011

Dag 169 - 73,8 ( - 22,7 kg )

Huuuu, idag e ingen bra dag :( sjukt ont i huvudet (dock inte migrän), frossa å skakig i kroppen.. så nu e jag hemma å vilar mig å hoppas på att det bara ska gå över...

tänkte bara ge en liten uppdatering för idag e det ju måndag å då väger jag ju mig å noterar resultat.. inget hisnande resultat och det är pga fusket i helgen... så onödigt.. men det rör sig ialla fall neråt så det e ju alltid nåt..

Vågen visade 73,8 kg idag vilket innebär -0,3 kg senaste veckan och totalt en viktminskning på 22,7 kg. Kan inte minnas senast jag vägde något på 73 :) så det e ju kanonbra om man tänker på hela resan!!

Hade verkligen velat komma ner till 73 kg tills nästa måndag.. så målet för närmsta veckan är att gå ner 0,8 kg... en utmaning.. speciellt om jag nu blir mer sjuk :/ men jag siktar på det ändå!

Veckan ser ut som följer (om jag nu repar mig snabbt):
måndag - vila och kurera mig
tisdag - rida
onsdag - bugg
torsdag - rida
fredag - jogga
lördag - promenera
söndag - rida

Dvs hinner inte med nån träning på Itrim.. hade ju egentligen tänkt köra ett pulspass där idag men det går ju inte. å kommer inte kunna gå på gruppmötet på Itrim på torsdag... inte mkt å göra åt det, hästen måste tas om hand så man får prioritera... så jag får gå till Itrim direkt efter jobbet å väga mig och sen åka till stallet..

Nu ska jag dricka lite te å krypa ner under täcket i soffan.. kram från sjuklingen.

6 kommentarer:

  1. Men, eftersom du börjar 3 timmar senare än mig om dagarna så tycker jag nog att du kan hinna med iallafall en morgonträning på itrim. Tänk på slutresultatet, vad gör en el två förstörda sovmorgonar!? :-)

    SvaraRadera
  2. Linda: klart jag kan träna på morgonen men jag tränar ju redan något annat (ridning , bugg etc) varje kväll och det är inte bra att träna föör mkt heller.. ett pass om dagen, oavsett vilken typ av pass, är lagom ;)
    puss på dig!

    SvaraRadera
  3. Men du FÅR INTE träna om du har feber eller ont i halsen. Det kan vara farligt och det är det inte värt.
    Jag var på Itrim-möte igår och där hade vågen frispel och tyckte att jag skulle gå upp 8,2 kg! (fast jag har tre kilo kvar att gå ner). Hon som vägde mig skrattade och sa att hon aldrig sett ett sånt konstigt impedans-värde. Hade jag inte sett så pigg ut hade hon ringt efter ambulans ;)
    Annars var det en på mötet som sa något klokt:
    "Man vet bara två saker i livet - man måste dö och man måste välja. Eftersom livet är fullt av val gäller det att man lär sig se konekvenserna av sina val." Så sant , så sant.
    Fortsätt att gneta på Lina. Snart är våren här och då ska vi unna oss lite nya snygga vårkläder, eller hur?
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Katarina:
    Nej man ska ta det jäkligt försiktigt med feber å halsont, det tänker jag på, jag lovar!
    Men va konstigt med vågen.. jag tycker den brukar va konstig med mig, ena veckan tycker den jag ska väga 75 å nästa 65... men att den tycker du ska gå UPP 8 kg så e det ju riktigt knas ;) Man ska ju inte lita på den till 100 %.. he he.. Men GÖTT att du bara har 3 kg kvar!!! heja heja :D
    Jepp, när våren e här så e vi i mål å då ska det shoppas nytt!! *Längtar!*
    Kram Lina

    SvaraRadera
  5. Så är det för mig också - ena gången är målvikten si och andra gången är den 2 kilo mindre. Lite konstigt är det, men man förstår inte allt.
    Häromdagen red jag ett rätt tufft pass och hade pulsklockan på. Det visade sig att jag brände lika många kalorier som under ett bodypumppass. De som inte tror att ridning kan vara jobbigt vet inte vad de snackar om...
    Var rädd om dig och börja inte träna igen förrän du känner dig fit for fight igen
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Precis, ridning e mkt hårdare träning än vad de flesta tror... :) gött!!
    Kraam

    SvaraRadera