lördag 12 februari 2011

Dag 160

Idag fick jag upp tidigt för jag skulle till Kallis å basta å bada i havet.. men när jag va nästan klar kända jag att jag va såå trött efter 5-6 timmars sömn å kände att hela dagen är så fullspäckad så plötsligt kände jag mig stressad av att det va lördag.. å så ska det ju inte vara...

Så jag ställde in Kallisbesöket å fixade lite av det jag hade å göra å tog en frukost i lugn å ro.. Gjorde faktiskt ett förslag från Itrims faktabok. kokade upp frysta hallon å la i ett gelatinblad å när det svalnat lite så la jag i en stor klick keso så va det klart... riktigt mumsigt!! :) Kanske mer är ett mellanmål men jag va så sugen på det så det fick bli dagens frukost..

Nu ska jag promenera in till stan med Maria å slå tre flugor i en smäll.. Träffa Maria + promenera + handla lite jag behöver från stan. :) effektivt! Ska se om Maria kan tänka sig hjälpa mig hem med min cykel oxå.. den står förhoppningsvis fortfarande på stan..

När jag kommer hem så e det dags att åka till mina föräldrar i Falsterbo. Mamma fyllde år i onsdags fast vi kunde inte komma då så vi åker ner idag å bor över tills imorn då vi ska passa på att umgås med ena systern å hennes son som oxå bor där. Ikväll blir det bara jag, Mange, mamma å systersonen Oskar för mina systrar e uppbokade och pappa som är musiker ska iväg å spela med sitt band på en tillställning i Höör. Men det ska bli riktigt mysigt.. tänkte att jag å Mange skulle laga fisk å skaldjurs soppan från Itrims kokbok ikväll :) mums!

Trevlig lördag på er!!


Nu e jag hemma igen från promenaden å vi fick med oss cykeln hem... fortf paj dock.. men gud så härligt det va ute.. strålande solsken!! :) gick i mina joggingskor å kände ingenting i benhinnorna så det e grymt bra :) e sugen på att ut å jogga imorn... frågan e om jag vågar det.. e det dumt att riskera att få ont i behinnorna igen? eller ska man chansa... hmm.. ja känns det bra imorn också så ska jag nog det..

3 kommentarer:

  1. Har du benhinneproblem ska du bara tänka väldigt noga på att stretcha innan och efter du springer. Det är väldigt svårt att bli av med benhinneinflammation annars så ta det försiktigt :)

    SvaraRadera
  2. Ja, ta det försiktigt! Tänk på att du ska åka skidor om ett par veckor. Inte värt att du får mer problem med benhinnorna så att det hindrar dig från att åka.

    SvaraRadera
  3. ni har rätt! speciellt med tanke på skidåkningen om ett par veckor.. då e det viktigt att problemen är över... ingen stress med joggingen! Tack för era kommentarer! :)

    SvaraRadera