lördag 19 februari 2011

Dag 167

Idag skulle jag egentligen ha börjat med att åka till stallet men Jack är halt igen så Isabelle skulle ta hand om honom å kolla honom idag.. Hoppas det inte e nåt allvarligt å att han blir bra snart... Tror det e de jäkla hagarna som är så frusna så många hästar som snubblar/halkar m.m. å skadar sig.. längtar efter våren/sommaren!

Så istället för ridningen ska jag ut å JOGGA!! siktar på en 3km-runda så jag inte tar ut mig för mkt..

Sen blir det städning å handling för ikväll kommer två kompisar hem till oss på en middag/spelkväll. Ska bli riktigt kul! Vi fixar middagen (Itrims Fisk å skaldjursgryta) å de fixar efterrätten.

Men nuu e det dags för joggning, återkommer sen med hur det gick... ;)

UPPDATERING:

Joggningen gick suveränt, känns så jäkla bra!! Joggade 3 km å hade kunnat jogga ännu längre men hade bestämt mig för att hålla mig till 3 km idag med tanke på problemen jag haft med benhinnorna..Det göttiga va att när jag slutade jogga så hade jag inga spagettiben.. bara lite seg i benen som när man tränat ett pulspass... å andningen återhämtade sig jättefort. :) Ska jogga 3 km några gånger till å då öka tempot å ta tiden.. För jag joggar ganska sakta å vill få upp tempot lite mer.. när jag tycker att tempot är ok så ska jag öka på å sikta på 5 km :) en bra plan tror jag!

Efter joggingen åkte vi en sväng till svärmor med Manges ena syster, sen handlade vi inför ikväll å nu har vi städat upp så strax e det dags å fixa sig å förbereda maten :) ska bli trevligt!

Ha en härlig lördag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar