onsdag 27 oktober 2010

Dag 52 - gillar min våg

ojojoj en sån chock jag fick när jag kikade på vågen imorse... kunde inte låta bli... och ni kan tro att jag blev paff när den stod på 82 kilo dvs 1,4 kilo mindre än i förrgår!!! jag gick på å av å på igen, samma siffra.. MEEEN då upptäckte jag att den stod lite snett på mattan så jag satte den rakt... å då visade den det rätta.. 82,6 kilo!!! dvs 0,8 kilo sen i förrgår och det e banne mig inte fy skam det heller ;D Helnöjd!

Så det får absolut bli fler såna där dagar med morgon-, lunch- och kvällspowerwalker!

Har bakat ända sen jag kom hem från jobb.. de sista Herman-muffinsarna står i ugnen nu å e strax klara.. å då e det full fart iväg till Buggkursen!! borde åka nu men vi får vänta in kakorna.. såå glad att de blivit bra i min knasiga gasugn!! Mange har precis provsmakat en från första satsen å han tyckte den va smaskig.. i hälften har jag hasselnötter, mörk choklad, rivet äpple, kanel å kardemumma... å i resten e det hasselnötter mörk och vit choklad, lite rivet äpple och blåbär!! de ska frysas in så ska jag få smaka på dem i december!! :)

Nu e det dags!

Uppdatering kl 22,50

ojojoj så bra det gick på buggen idag, det e så himla kul!!

Och både Herman-muffinsarna och Herman-kakan blev succé :D Titta så fina!!





Har haft min stegräknare på mig för första gången hela dagen... hade ingen aning om att jag gick så mkt på jobb... tog bara en liten promenad på lunchen idag men ändå hade jag från morgonen tills kl sex gått hela sjutusen steg.. springer ju runt en massa till kopiatorn å skrivaren på jobbet så det e mkt spring men har inte tänkt på det innan... och så buggen blev några tusen till så nu när jag lägger mig står stegräknaren på 13 285 steg... och jag som hade lite ångest att jag inte hade hunnit med nån riktig promenad idag ;D
Great!!

2 kommentarer:

  1. De ser väldigt goda ut, sparar du en bit Herman till mig med ;)

    SvaraRadera
  2. Amelie: Självklart ska du få en Hermanmuffins när vi får äta igen ;D mums!!

    SvaraRadera