måndag 25 oktober 2010

Dag 50 - 83,4 kg ( -13,1 )

Efter 7 veckor med itrim så visar vågen 83,4 kilo vilket innebär en viktminskning senaste veckan på -1,3 kilo och totalt på 13,1 kilo!

Det har inte varit lika stor viktminskning denna veckan, ca ett halvt kilo mindre än tidigare veckor, men jag e sjukt nöjd ändå :D 80-gränsen närmar sig sakta men säkert!!

13,1 kilo...helt fantastiskt! nu e jag halvvägs, kanske t o m mer än så... ca 10-13 kilo kvar... ska fördjupa mig i det där med min målvikt senare idag... har inte riktigt bestämt mig än men det är viktigt jag gör det nu... Var sätter jag målet?

Återkommer med uppdatering!

Uppdateringen kom lite senare än planerat dels pga besök å dels pga min sambo har ockuperat datorn både igårkväll och idag... så jag skriver gårdagens uppdatering nu så får ni ha dagens imorn :)

ja då va det det där med mitt viktmål... När jag hade min första hälsoanalys så sa jag att mitt mål var nånstans 73-75 kilo... och då satte Kerstin och jag 12veckors-målet 77 kg, vilket känns rimligt... Men innerst inne så vill jag nå 75 på 12 veckor och jag vill nå 70 som slutmål, men har inte vågat riktigt tro på att det skulle lyckas så därför har jag hela tiden sagt det vi bestämde på hälsoanalysen.. Men för ett tag sen när vår coach Patrik frågade mig vad jag hade för målvikt å jag sa "jag vet inte exakt men typ 73" så sa han "neej nej, du måste bestämma dig!! och sist på gruppmötet så sa han att det är VIKTIGT att vi inte ställer in oss på ett "högre viktmål" utan verkligen bestämmer oss för var vi slutligen vill hamna... för annars ställer tydligen kroppen in sig på att hamna på t ex 73 kg och sen fastnar man lätt där och har svårare att gå ner de där tre sista kilona än om man sagt 70 från början...

hmmm ja, nu när jag skriver det "svart på vitt" så känns det inte så svårt längre... 70 är min målvikt helt enkelt!! ha ha... tänk så tydligt det kan bli om man bara skriver ner det ;) men 77 kanske kan vara rimligt som 12 veckorsmål ändå... ;)

Alltså ca 6 kilo kvar till 12 veckorsmålet och jag har drygt 4,5 vecka på mig... och slutliga målvikten som får komma så småningom väntar om ca 13 kilo till!! Gött :)

Igår körde jag ett pulspass direkt efter jobbet, och hade mina nya träningsbyxor som jag köpte i lördags på mig... De va väääärdelösa!! :( linningen i midjan e jättebred å lös, fattar ingenting, tyckte de satt tajt, men så fort jag rör mig, typ hoppar eller springer på stepupbrädan eller böjer mig minsta lilla så bara kasar de ner å visar rumpan min... och till på köpet så har ju alla mina trosor blivit för stora nu så de kasade ner de också.... INTE BRA!!

De funkar när jag e ute å powerwalkar så jag får nog ha dem till det så får jag ha andra till gymträningen... typiskt!

Oavsett så e måndagar alltid roliga nuförtiden eftersom det e då jag får mina viktresultat :D

3 kommentarer:

  1. Lövely =) Sätt ett bra mål som du känner passar dig bara så blir det superbra =) Kram kram

    SvaraRadera
  2. Härligt jobbat!!! Heja dig!

    SvaraRadera