lördag 2 oktober 2010

Dag 27

Full fart i Falsterbo :)

Efter en härlig sovmorgon så dukade mamma upp en liten frukostbuffé till alla andra å jag njöt av min goda jordgubbssmoothie. Sen begav mamma, darling å jag oss ut på en långpromenad ner mot stranden å runt hela falsterbo... jättemysigt å kändes skönt när vi kom hem efter 1,5 h!

Sen blev jag beordrad upp på vinden för att gå igenom alla mina lådor med gamla barndomsgrejer... trodde jag hade kanske en låda där men det var dryga 10 st!!! så det va bara att börja röja... när det va dags för middag så hade jag kommit lite mer än halvvägs å hade redan fyllt 3 stora sopsäckar med saker som ska till tippen... så jag får fortsätta imorn.. puh!!

Nu har vi ätit middag (couscous) och sen satte föräldrarna igång att lära oss baka Herman... Känner ni till Herman?? Det är en trend som va inne för massa år sen och som har vaknat till liv igen. Det är att man får en liten surdegssmet (inte för bröd utan för att baka kaka)som man har på diskbänken å rör i å "matar" under 10 dagar å sen delar man upp den i 5 delar. en del bakar man å 4 delar ska man ge bort (eventuellt behålla en för att fortsätta 10 dagar till).... väldigt roligt faktiskt... och den verkar vara såå god.. när man ska baka den så fyller man smeten med hackade nötter, hackad mörk choklad å rivna äpplen... MUMS!!! Nu står den i ugnen å snart kommer det dofta underbart.... trist att inte få smaka men jag har fått en smet som jag ska ta hand om å som jag sen kan baka när jag får äta igen :) hihi..

lägger ut bilder från dagen när jag laddat in dem i datorn...

Trevlig lördagkväll på er!!

1 kommentar:

  1. Mmm den där Herman låter god :) Får testa det sen i december när vi får käka lite igen :) Låter som du haft en skön helg i Falsterbo i alla fall, i morgon börjar vecka 5 =) Helt otroooligt! Kramkram!

    SvaraRadera