lördag 16 oktober 2010

Dag 40 & 41

Igår va en seg dag och jag behövde verkligen få helg... blev en riktig myskväll med min älskade sambo där vi såg Ghost å pratade om livet..

Idag däremot så vaknade jag med nya fräscha krafter. Vi vaknade vid halvåtta redan å efter frukosten blev det dags för träning för oss båda två men på vars ett håll.. Mange stack å tränade badminton å jag tog en powerwalk till Itrim i mina nya fina träningskläder som börjar sitta snyggt nu och min fina träningsjacka som va perfekt. det tog ca 30 min dit och när jag kom fram så lånade jag ett tidtagarur å gick "Hälsospåret". Det är en runda man ska gå så snabbt man kan utan att springa för att mäta sin kondis och den tog ca 10 min så jag hamnade på grönt vilket ju e bra, men det kan förbättras :)

Egentligen så skulle man väga sig innan man gjorde rundan för att få sitt BMI som man använder för att komma fram till motionsresultatet, men det glömde jag så jag fick väga mig efter... å den där våg-slippen får jag nog slänga för den va ju helt åt skogen förvirrad... Patrik hade varnat att man inte ska väga sig efter man tränat för då e vätskebaland fel så då blir fett% m.m. fel... och det får jag hålla med om... för enligt den så vägde jag bara 84,6 kilo men hade 40 % fett å bara 50 kilo fettfrimassa.... så den där tror vi inte på... vikten hade såklart varit trevlig men det andra va ingen höjdare.. vägning på måndag hemma å sen blir det spännande med vägningen på Itrim på torsdag :)

Iaf så tränade jag mitt pulspass å sen när jag skulle gå hem så va jag så taggad så jag tänkte att jag kunde ju jogga en liten bit.... vilket slutade med att jag joggade heeela vägen hem... Inte långt kanske för många människor men för mig va det ett enormt stort framsteg :) kändes jättekul att orka hela vägen fram!! hi hi

Nu e kroppen trött kan jag lova!

Har ätit en mumsig frukt&nöt-bar å nu e det dags för lite ordentlig städning här hemma och sen blir det 3D-bio ikväll!

Härlig helg på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar