måndag 11 oktober 2010

Dag 34

Helgen har varit fullspäckad av roligheter varpå jag inte hunnit uppdatera bloggen, men nu kommer det :)

Lördagmorgon va det full fart hos syrran. Jag och Mange åkte med Tilda till ridning och där fick jag min lördagsmotion.. De red i 45 minuter å jag sprang eller gick med runt nästan hela tiden för att hjälpa till att hålla igång den sege lille shettisen :) Lilla Tilda e såå duktig och kommer bli en riktig stjärna på hästryggen när hon blir äldre!! Stolt moster!

Sen innan vi åkte hem till Malmö så passade Mange å jag på att stickaa bort till Höganäs Outlet-område. Där finns Höganäskeramik-, kostaboda-, kläd- samt sportoutlet och vi shoppade i samtliga butiker. Sushitallrikar, byxor till Mange, fina KostaBoda-Martiniglas och till sist, och knappast minst….. så shoppade jag i sportbutiken… Där har de massa snygga grejer som även går att köpa på Stadium etc.. och jag vet att jag inte borde shoppa kläder av något slag just nu men jag föll pladask för en lila vinterjacka som e lång å går ner över rumpan…. Typiskt nog så fick jag inte det vanliga problemet att det inte fanns min stora storlek…. Problemet va tvärtom, deras minsta storlek var 42 i denna jackan…. Och den satt riktigt bra just nu… men frågan e ju hur stor den e om en månad eller två.. jag funderade å diskuterade med Mange… men kom till sist fram till att jag va så kär i denna jacka att jag måste ha den.. och så upptäckte jag att den hade dragsko i midjan och längst ner så jag kan ju dra ihop den sen när det behövs.. så jag slog till å e såå glad :) köpte även ett par tajta löpar/träningsbyxor stl 42 samt en träningsjacka stl 40/42 som jag kan ha när det blir kallare.. det satt tajt men det gick.. och kommer sitta perfekt om ett par veckor… kändes underbart att kunna köpa ett par byxor i stl 42 igen… va ett par år sen! Hihi..

När vi kom hem igen så ställde jag mig å kokade björnbärsmarmelad på en massa björnbär som jag hade plockat hos syrran.. Blev fyra burkar och enligt Mange och hans syrra som smakade så blev det gott… jag får ju vänta å smaka ett bra tag.. Kul att ha gjort marmelad iaf, det har jag aldrig gjort förut.. å grymt lätt va det :) och jag kan säga att när jag såg hur mkt socker man häller i så inser man ju också ännu mer hur dumt det e att äta marmelad.. men en liten klick då och då ska nog gå bra :)

Lördagkväll spenderade vi på fest hos en killkompis. Amelie va med och vi hade rätt kul ”trots” vi va nyktra… vissa fulla människor kan vara riktigt dryga men vissa kan också vara otroligt underhållande ;) he he…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar