tisdag 30 november 2010

Dag 86

Idag vaknade jag med jättemkt halsont å hosta... Jag som trodde jag skulle vara frisk :/ envisare förkylning får man ju leta efter.. och lagom till lunch fick jag världens magknip igen å har sprungit på toa stup i kvarten.. och det trots jag inte hade ätit "vanlig" mat utan endast itrim-måltider.. jobbigt!

Det e svårt att veta exakt varför magen e kass... Det kan vara en reaktion på att jag börjat äta igen.. men tycker det e konstigt att magen inte reagerar förrän efter två veckor.. sen kan det ju vara nån magsjuka... Eller så e det ngt väldigt tråkigt, nämligen IBS.. i vintras fick jag nämligen diagnosen IBS "irriterad tarm" efter ca 2,5 års magproblem.. jag fick ordning på det och har mått bra i ett halvår... Så jag hoppas inte det är det, utan snarare att det är en reaktion på maten jag börjat äta.. så nu prövar jag att äta snäll mat igen.. så idag blev det torsk, sockerärtor, morötter att mumsa på :)

Sambon sitter å installerar datorn, vi har äntligen fått tillbaka den, sååå glad att den gick å laga, ingår inte i min budget att behöva köpa ny dator.. så när den e back in business så ska jag ladda upp massa foto från kameran :D

Nu ska jag krypa ner under en filt med en kopp te å bli av med det dumma halsontet.. trevlig kväll på er!

2 kommentarer:

  1. Kokta morötter och vissa kokta grönsaker kan man bli överkänslig mot har jag hört. Hoppas det bara är något övergående. Kram på dig gumman, jag tror du behöver det ♥

    SvaraRadera