söndag 14 november 2010

Dag 70

Igår fattade jag det stora beslutet att bryta fasen "snabbt" och påbörja upptrappningen till "Varierat".. kändes lite jobbigt igår men känner mig nöjd nu när jag fått sova på saken.

Första måltiden igår blev dock inte riktigt by the book.. sambon hade nämligen sin stora 30års fest med hyrd lokal, en fantastisk buffe och fri bar med vin, öl och sprit... Maten va visserligen nagerlunda bra, jag tog lax, kyckling, sallad å ett äpple.. och liiite liiite mögelost. Och liiite skogsbärspaj.. värre va det dock med drickan.. blev 2-3 glas vin, en grogg (med bacardi + Pepsi max) och 2 cider... Och en massa vatten förstås..
men detta "snedsteget" har jag och Amelie båda sagt att om vi ska gora ngt "fusk" under dieten så e det på Manges fest :) så ingen ångest, det får vi bara ta igen med extra motion..

Kvällen va iaf otroligt rolig och båda jag a Amelie blev överösta av komplimanger av alla våra chockade vänner som inte sett oss på länge.. kände mig grymt snygg i min lilla svarta klänning ;)

Tyvärr så har vår dator gått sönder så jag kan inte ladda upp foton för tillfället men det ska jag försöka fixa snart!

Idag har jag mest varit trött å seg men mått bra ändå. har tillagat min första "riktiga" upptrappnings måltid.. med inspiration från min fina vän Petra samt Itrimboken så blev det lax på en bädd av spenat och solt. Tomater å vitlök, samt en knytnäve riven morot, en knytnäve broccoli å blomkål samt en matsked kesella/pesto-röra.. det va så fantastiskt gott (förutom broccolin å blomkålen) men herregud va mkt mat... Har jag missuppfattat eller? Orkade inte äta allt iaf, va väl sammanlagt en knytnäve som blev över.. får nog dela upp i fler måltider så jag kanske tar ett äpple som extra mellanmål..
Foto på detta kommer oxå så småningom ;)

Så imorn blir det matlåda av resterna. Nu blir det filmkväll.
Kraaam på er!

3 kommentarer:

  1. Tänk på att om du inte äter broccoli och blomkål så kommer broccolimonstret och blomkålsmonstret och tar dig....

    SvaraRadera
  2. ha ha, Ohh nooooo ;D (Linda?)

    SvaraRadera
  3. Så rätt så..... :-D

    SvaraRadera