torsdag 18 november 2010

Dag 74

Så här ser mina frukostar ut denna vecka… Jordgubbssmoothie, te, alvedon, esberitox och bafucin…


Tack å lov (peppar peppar) har det inte brutit ut helt så jag e väl bara halvsjuk får man säga… jag har ont i halsen men ingen hosta, möjligtvis lite hes , är täppt i näsan men inte snuvig, tung i huvudet men inte ont.. Så jag ser ut/verkar bättre än vad jag mår eftersom det inte är så synligt.. så jag har varit på jobb hela veckan å kämpar på, bara lite segare/trögare än vanligt ;) Det e fler på jobbet som mår som mig och jag e rätt säker att det är här jag blivit smittad av vad det nu e jag har.. Är glad att det inte e värre än vad det e så jag kan jobba ändå, hade inte känts bra att va hemma från jobb denna vecka också…

Jag promenerade till jobbet idag och det märks att jag inte e helt ok för jag kunde inte hålla nåt högt tempo och trots jag gick sakta så va jag mer trött än vanligt när jag kom fram. Men det va ändå skönt att gå lite.

Har en lång dag framför mig.. först jobba som vanligt, sen blir det Itrims gruppmöte direkt efter och sen hämtar Mange mig där så ska vi åka å se Monte Pytons Spamalot på Nöjesteatern… ska bli jättekul en ser fram emot en lugn hemmakväll imorn!! Jag har varit så trött denna veckan och sovit jättedåligt.. trots jag varit så trött så har jag svårt att somna på kvällarna.. ligger vaken länge å när jag försöker ”tömma huvudet” på tankar så går det inte… igårkväll försökte jag bara fokusera på en blå vacker himmel… men efter några sekunder så kom där ett flygplan som kraschade elller ett rymdskepp eller nåt annat knäppt som förstörde lugnet.. jaja man får väl sova när man blir pensionär…

Uppdatering

Känner mig otacksam och bortskämd just nu som beklagar mig så över att vara halvsjuk & att jag inte kan träna å gå ner i vikt som jag vill… samtidigt som jag beklagar mig över dessa små i-landsproblem så har jag en vän som är inne i en riktig livskris.. som är så deprimerad och ångestfylld att han blivit inlagd… som kämpar för att se meningen med livet…

så jag ska tänka på allt bra i mitt liv istället och verkligen uppskatta det. För jag är egentligen lycklig… lyckligt lottad med en underbar familj och en sambo som jag älskar och är älskad av, ett jobb som jag trivs otroligt bra på, har förlorat den ”farliga övervikten och har många fina vänner som ställer upp i vått å torrt..

ett jättebra liv helt enkelt.. det e lätt att glömma ibland å bara gräva ner sig..

Men… NO MORE DEPP FROM ME!!

Jag ska vara glad å njuta av livet å inte låta en tillfällig svacka dra ner mig helt I onödan..

Mina tankar å kramar går till min vän som behöver all energi han kan få!

2 kommentarer:

  1. Hej. Du får beklaga dig ibland det är sunt i normala fall. Men din kompis har fastnat i det deppiga. Det är synd och jag hoppas han får bra hjälp och att det löser sig för honom. Men visst är det bra att fokusera på det som är bra. Att se det man har istället för att ojja sig över det man inte har eller är.
    Att kunna ta till sig att man har gjort något som tex du som har gått ner en hel del kilo redan. Det är kanon.

    Ha en bra dag.
    Peter

    SvaraRadera
  2. Tack Peter, du har så rätt så! Hoppas du mår bra också och njuter av allt bra du har åstadkommit :)

    SvaraRadera