måndag 22 november 2010

Dag 76-78 - 78,8 kg ( -17,7 )

Jag är ledsen att jag varit dålig på att uppdatera men det är inte lätt när datorn är på lagning (om det nu går att laga den) och mobilen har krånglat.. igår gick det inte att surfa på mobilen och idag går det att surfa å ringa men jag kan inte ta emot sms.... suck!! ska prova sim-kortet i min gamla telefon å se om sms kommer fram då, annars får de skicka nytt sim-kort minsann.. det jobbiga är dock att jag har Halebop och de har ingen telefonsupport utan jag måste chatta eller maila med dem.. å eftersom jag inte har dator så går ju inte det.. idag har jag stannat kvar på jobbet för att göra det.. tröttsamt! Man inser verkligen hur beroende man blivit av mobil och dator...

Vägningen efter 11 veckor (10 veckor snabbt och 1 veckas upptrappning) är 78,8 kg (jag va dock uppe å snurrade strax under 80 i mitten på förra veckan men det har sjunkit igen).. och det innebär att jag bara gått ner 0,2 kg sista veckan, men med tanke på att det varit min upptrappningsvecka till 2 + 2 så är det ju på ett sätt bra att jag gått ner överhuvudtaget... däremot så e det nog en del muskler för jag är fortf sjuk så jag kan inte träna och har inte kunnat det på drygt 2 veckor nu :( Men jag kommer igång så småningom å då ska kilona rulla!!

Jag kände mig ganska bra i lördags å trodde att förkylningen va över.. så på kvällen gick jag på en 30 årsfest som jag verkligen ville till, och det va jättetrevligt (ingen sprit, jag körde, dock yttepytte tårta). Problemet va bara att det nog inte va nån värme påsatt där så de flesta frös ganska mkt, inte minst jag... jag frös hela kvällen så när jag vaknade på söndagsmorgonen så va förkylningen plötsligt mkt sämre än den va förra veckan :( hostade nåt enormt å snuvig å tung i huvudet.. blä... så söndagen låg jag mest i soffan å drack te.. (och åt självklart mina 4 måltider).. Inatt har jag inte sovit många timmar, om ens en hel i sträck.. har hostat å hostat å det gjorde/gör ont i lungorna när jag andas djupt... stackars sambon fick itne mkt sömn han heller... sen lyckades jag försova mig imorse och till på köpet så strulade min mobil så jag kunde inte ringa å förvarna på jobb att jag skulle bli sen... å de hade försökt ringa mig för de blev oroliga när jag inte dök upp men det gick inte att ringa mig heller... plus att jag vaknade med ont i örat å har fortf ont :(

Så jag skulle vilja säga att detta känns som sämsta måndagen nånsin!!


Ser fram emot imorgon, tisdag!! Då fyller min älskade darling 30 år och vi ska ut å äta god middag på Siesta, en mysig restaurang på gamla väster i Malmö :)

För att avsluta dagens klagoinlägg med något positivt så kan jag berätta att jag ju börjat äta frukost nu (frukost å lunch) och fy sören vad jag har saknat det... favoriten hittills e naturell yoghurt, dinkelmusli och blåbär!! MUMS!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar