lördag 6 november 2010

Dag 62 - 2 månader med Itrim!!

Idag är det exakt två månader sen jag och Amelie drack vår första Itrimsoppa och började vår 12 veckorsresa.. 6e september! ca 9 veckor har gått och idag är det 3 veckor kvar tills jag får börja vänja mig att äta "vanlig" mat igen... spännande!!

Igårkväll såg vi "Låt den rätta komma in" och jag hade så svårt att somna efter den.. tyckte det var en obehaglig film, inte själva vampyrbiten, utan mobbingen och resultatet av den... :/ usch.. Så jag hade svårt att somna å imorse så vaknade jag av en hemsk mardröm som är återkommande med jämna mellanrum.. grät när jag vaknade å väckte Mange som fick krama mig och prata med mig så det jobbiga släppte... det e det dumma med mina drömmar.. de e alltid så starka så känslorna från dem sitter så hårt när jag vaknar... :/

Efter frukosten så åkte vi raka vägen till Bokskogen för att powerwalka en härlig runda.. Det e så vackert med alla höstlöv men det e många som fallit så som ni ser på fotot så va det dels svårt att hitta stigen å dels så blev det rätt halt så vi kunde inte köra så hårt som jag tänkt.. men det va supermysigt ändå!


Vi joggade en liiiiten bit (inte ens en kilometer) men det va seg uppförsbacke heela tiden så jag orkade inte mer än så... vi pratade lite om det å jag bestämde mig för att börja jogga å ha som mål att orka springa Vårruset (5 km) i maj.. kan nog va ett lagom mål.. längre än så tänker jag inte springa, men gött med kondis som orkar 5 km :)

Efter lunchen så åkte vi till XXXLutz som öppnade i Malmö nu i veckan.

För er som inte känner till dem så är det Ikeas störste konkurrent och de kommer från Österrike. När Ikea i Malmö flyttade till nya lokaler så flyttade XXXLutz in i deras gamla lokaler. Det va sjukt mkt folk där eftersom det e första veckan men det funkade jättebra ändå. De hade mkt som såg billigt, plastigt ut eller va för hårt å obekvämt att sitta i.. men de gjorde rättvisa för sitt namn för de hade sjuuuukt mkt av allt... extremt många olika stolar och ja jättemkt av allt helt enkelt.. Så det slutade med att vi köpte både en matta å nya stolar till vårt matsalsbord :) och det va 13 veckors leveranstid på stolarna men det e det värt och jag ska förklara varför..

För 2,5 år sen när jag och Mange flyttade ihop så köpte vi massa möbler, bland annat 6 snygga matsalsstolar i svart läder för 900kr/st.. vi betalade dem veckan innan de skulle levereras och sen när vi skulle ringa för att boka tiden för leveransen så fick vi inte tag i företaget.. visade sig att de på den veckan hade gått i konkurs så vi fick inte våra pengar tillbaka och inte heller några stolar :( vi blev knäckta av det å la ner projektet med stolar... å köpte tråkiga klappstolar från ikea att ha "sålänge"... sen har vi lite då å då under dessa 2,5 år kollat runt men alla stolar vi gillat kostar ca 1400kr/st å det känns för dyrt, speciellt med tanke på att vi kastat ut 5400kr i sjön redan..

Idag iaf så hittade vi ett par snygga stolar direkt på Lutz som kostade 800kr/st.. vi försökte pruta ner dem lite (för det gick att pruta på annat t ex mattan vi köpte från 1429kr till 1100kr) men säljaren gick inte ner i pris på stolarna... så vi gick vidare och lyckades då hitta ett par andra stolar som va snygga och grymt sköna å kostade 700kr/st.. å när vi satt å provade dem så såg vi plötsligt en skylt vid dem att de va annonsvara så de kostade 399kr/st.. vi bara "VA??" för billigt för att va sant... men det visade sig va sant så vi slog till å köpte 8 stolar ;D YAAY!! så även om vi inte får dem förrän i januari så gör det ingenting!! räknar med att Lutz inte kursar innan dess ;D



Lagade en lasagne till Mange när vi kom hem... saknar verkligen att laga mat nu, kommer verkligen uppskatta matlagning mer sen när jag får äta!!

Vi skulle egentligen gått iväg på fest ikväll men jag har varit lite yr idag å fått små huvudvärksattacker så jag kände att jag nog behöver stanna hemma... Trist med sant, måste lyssna på kroppen!

så nu blir det hemmakväll med darling!! kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar