fredag 5 november 2010

Dag 61

Idag va jag uppe tidigt å promenerade till jobb.. började en timme tidigare så jag kunde gå en timme tidigare plus att det va kort dag idag pga röd dag imorn ;) så det va full fart på jobb och halv två lyckades jag komma därifrån å begav mig hem till Petra. Bytte om till ridkläder å sen åkte vi till stallet å spenderade heeela eftermiddagen där... så mysigt att va där tidigt å inte stressa :)

Jag har ridit så sällan på sistone och mest ridit ut så sist jag red dressyr gick det dåligt å jag kände verkligen att jag tappat mkt.. idag skulle vi egentligen ridit ut men vädret va så trist så vi red ett ordentligt pass i ridhuset.. och idag va jag fokuserad å älskade Offa va på toppenhumör så det gick så sjukt bra.. Hon lossnade så fint å blev mjuk som en boll på alla håll å kanter :) galoppombyten å skänkelvikningar å allt flöt på så fint.. helt underbart!! Jag hade druckit min eftermiddagsshake precis innan jag satt upp vilket kanske gjorde att jag orkade köra så hårt i en hel timme.. superfin start på helgen :)

När jag kom hem så tappade jag upp ett mysigt skumbad med tända ljus å skön musik av Norah Jones m. fl. Såå himla välförtjänt å välbehövligt!


lite läskigt va dock att när jag va färdigbadad å reste mig upp för att duscha så höll jag på att svimma... det händer ofta när jag reser mig snabbt men denna gången va det annorlunda.. lutade mig mot väggen men det hjälpte inte, tappade helt synen å benen vek sig lite så jag fick sätta mig ner igen i några minuter.. sen kröp jag ur badet å började dricka massa vatten å ät lite av en Itrimbar... till sist så återfick jag styrkan å medvetandet... insåg då att jag inte hade druckit en droppe vatten sen kl 12 då jag lunchade... å nu va klockan sju... mkt dumt! får inte glömma att ta med mig vatten, speciellt när jag ska köra ett rid/träningspass å va borta flera timmar... Tur jag inte ramlade iaf för det kan sluta illa i badrummet.. :/

Strax kommer darlingen hem från gåsmiddag med hans kompis Sigge å då blir det filmkväll :)

Stegräknaren slutade idag på ca 7900 steg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar