torsdag 4 november 2010

Dag 60

Idag har varit ännu en bra dag!!
Morgonpromenad å promenad till å från Itrim.. blev dock ingen promenad på lunchen för jag råkade slinka in på Zara å hittade lite kläder att prova ;) alla mina byxor utom ett par jeansleggings är nämligen för stora så jag behövde nya... hittade ett par svarta tajta stretchjeans som jag tog stl XL å provade.. guess what... de va för STORA!! ha ha... tog ett par L istället å de sitter kanon :D såå härligt!!!

Och stegräknaren slutade på ca 9200 steg så det e jag supernöjd med!

Efter jobb så stack jag till Itrim å tränade en snabbis 20 min innan det va dags för gruppmöte nr 4. Väldigt intressant även idag, vi gick igenom matvanor och hur man ska tänka, och diskuterade olika typer av kolhydrater... t ex fick vi veta att en kokt potatis som fått kallna är en långsam kolhydrat medan en nykokt potatis är snabb kolhydrat.. och för er som inte är insatta så ska man undvika snabba och hålla sig till långsamma.. fick även veta att sötpotatis också är långsam å därmed bättre än vanlig potatis... så jag ser fram emot middagar med lax, sötpotatis, morötter å palsternacka i ugnen.. mums!!

Det blev ju även vägning på Itrimvågen och den visade 80,8 kilo!! helt underbart!! och vartenda hekto som förlorats sen förra vägningen på Itrimvågen (-3,5 kg) var fett!! inte ett endaste hekto fettfri massa (dvs vatten å muskler) har förlorats,... GREAT!

Ju mer jag tänker på att jag snart är under 80 kilo desto mer euforisk blir jag... jag kan inte förklara hur underbart det kommer kännas... jag tror inte att någon som inte själv varit i min situation kan förstå...

Det pirrar i magen å jag får världens adrenalinkick när jag tänker på den dagen vågen visar 7X kilo!!!

för 8 år sen vägde jag 75... och gick upp över 80gränsen för 7-7,5 år sen... och har sen dess velat och gjort olika försök att komma under 80 igen utan att lyckas... för 3,5 år sen va jag nära, då vägde jag ca 82.. men sen kom sambo- och latmask-kilona...

Jag är sååå tacksam att Itrim finns!! och jag är såå tacksam mot mig själv att jag tog tag i det här i somras... tacksam för alla er underbara vänner å läsare som peppar å stöttar mig genom detta!!

Avslutar detta långa inlägg med ett färskt foto från ikväll med mina nya snygga byxor.. ett foto som bästa grannen Sofie tog ikväll när jag va å hälsade på henne :)

Puss på er alla!!

5 kommentarer:

  1. WOW vilken förändring gumman... Skit snygg ;-) Detta är kanske också ngt för mig :) kramis sandra

    SvaraRadera
  2. Det är helt otroligt, du är ju riktigt tiny nu ju =)

    SvaraRadera
  3. Skit snyggt Lina!!!
    Är riktigt imponerad av dig. Du är verkligen duktig!

    SvaraRadera
  4. Vilken puma!!! Grymt bra jobbat! Du ser så pigg ut! Kramar från Hanna

    SvaraRadera
  5. Åh, att att kunna ha Zara (som är små i storlekarna)
    Bra jobbat!

    SvaraRadera