torsdag 23 september 2010

Forts Dag 18

Då va jag hemma igen efter första gruppmötet. Det va jättekul att få träffa gruppen å höra allas historier om varför de va där å varför de gått upp i vikt, tror verkligen man kommer få ut mkt av att träffas varannan vecka. Och hälsocoachen Patrik som höll i mötet va väldigt bra också! Han har själv genomgått Itrimresan för ett par år sedan å sadlade om till hälsocoach. Inspirerande!

Efter mötet passade jag å min partner in crime Amelie på att köra ett pulspass där å det kändes gött att va igång igen efter sjukdom m.m. Sen avslutade jag kvällen med att promenera hem från Itrim, väldigt skönt!

vi vägde ju förresten oss innan mötet å jag trodde den skulle visa mkt sämre men den visade följande:

vikt: 91,2 kg ( jmf 96,5 = 5,3 kg)
fett%: 38,6 % ( jmf 44,4 % = - 5,8 %)
BMI: 28,8 ( jmf 30,1 = 1,3)

Känns fortf knäppt att jag gått upp det där kilot från 90,1 som vågen visade i måndags, trots jag gjort rätt, men får väl skylla på naturens lagar... Iaf så va jag positivt överraskad av vikten för jag borde ha vägt nåt kilo mer nu på kvällen, det brukar jag göra... så återigen blir det spännande att kolla vågen imorn bitti :) Lika bra å inse, jag kommer inte kunna sluta väga mig varje morgon....

Funderar över vad jag ska ge mig själv för present när jag kommer under 90-strecket... (för det lär ju hända förr eller senare).. och tyckte det Amelie sa idag va himla smart tänkt, nämligen att det e ju bra om det e något som har med träning eller denna nya livsstilen å göra.. exempelvis ett par nya träningsskor eller så...
jag ska fundera lite till ;)

3 kommentarer:

  1. Du är duktig Lina!
    Kämpa på!
    Men kan du inte lägga in några bilder oxå? Typ på maten, tränar, vågens resultat och hur kläderna växer. kram Linda

    SvaraRadera
  2. Det lär ju hända väldigt snart! =) Heja oss!

    SvaraRadera
  3. Linda, det ska jag försöka bli bättre på :) alltid kul med bilder å inte bara text! kramis

    SvaraRadera