torsdag 16 september 2010

Dag 10

Igår kände jag mig tillräckligt bra för att jobba igen och det va skönt att komma hemifrån. Men snacka om frestelse på jobb.... på eftermiddagsfikan dukade de upp världens gottebord.... dels en halv lyxig megatårta från dagen innan då de firat en kollega som fyllde 60... den såg så sjuuuuukt god ut!!! å dels en wienerkrans som en fd kollega tog med sig när han kom på besök... å så en stor ask med choklad från vår personalansvariga som va på besök från Sthlm.... Oh My GOOOOD!! men jag sörplade snällt i mig min kycklingsoppa!



på kvällen så va det dags för första lektionen i Bugg så jag och sambon begav oss till Limhamn och Öresunds dansförening och hade riktigt roligt.. Det va ju bara massa grunder första gången så det va inte jätteansträngande men kan tänka mig att det kommer bli bra träning när man väl kommit igång :D

Va även på Itrim å handlade ny mat samt vägde mig... När jag vägde mig hemma i förrgår så vägde jag 91,5 men enligt Itrims våg va det mer... och jag vägde mig när jag kom hem å då vägde jag 0,5 kg mer på hemmavågen så jag måste ha gått upp nåt kilo.. konstigt... men men jag brukar ju alltid väga mig på morgonen å nu va det på kvällen så det har ju påverkat lite... glömde väga mig imorse men ska se imorn bitti vad den säger.. sen ska jag sluta väga mig varje morgon... bättre å göra det en gång i veckan på Itrim. med tanke på att hemmavågen väger 0,5 kg mer så räknar jag på att jag vägde 96,5 när jag började med dieten.

resultatet efter 10 dagar va iaf:

Vikt: 93 kg = -3,5 kg
fett: 41,5 % = -2,5 %

Och det e inte så illa med tanke på att jag varit sängliggande 6 av de 10 dagarna ;)

Och även om det inte e jättestor skillnad på vågen så märks det på kläderna... igår hade jag bråttom på morgonen å tänkte inte på vad jag tog på mig, men när jag gick från cykeln upp till jobbet så märkte jag hur mina kostymbyxor (som va jättetajta för 2 veckor sen) bara gled ner.. å att skjortan spm också brukar va tajt satt löst över magen... mina kollegor skrattade å skojade med mig hela dagen för så fort jag reste mig upp å gick till skrivaren eller annat så fic jag hålla byxorna uppe... så till sist fick jag gå ner å handla ett nytt skärp som passar dessa byxorna ;) ha ha... känns underbart!!!

Ser fram emot fler upplevelser som detta!

2 kommentarer:

  1. Men åååh det var ju kalaaas bra!!! Skärpet hahahaaa vad roligt! Du e så duktig! HEJA HEJA!!!!!!

    Puss från ön
    (Milton gick 4 steg mellan mig o F idag wohoooo)

    SvaraRadera
  2. wohooooo heja Milton!! :D Tack vännen, det e verkigen roligt!! puuuss

    SvaraRadera