torsdag 30 september 2010

Dag 24 & 25

Vissa dagar hinner jag inte riktigt med att blogga, så då får jag köra två dagar i en smäll ;)

Igår va det fullt upp! Först jobb som vanligt till fem, och därefter hade jag bokat in mig på en timmes pedikyr så jag blev riktigt ompysslad, superskönt. Det va ju min belöning för att jag spräckt 90-gränsen =) Sen cyklade jag hem å käkade den goda couscousrätten, supersmaskig den med!! Och vid åtta cyklade jag å sambon till Limhamn för kvällens buggkurs. 3e gången och nu börjar det bli svårt kan jag lova. Killarna hade det lätt men vi tjejer fick snurra å dansa runt runt runt killarna!! Blev andfådd å lite svettig (och yr!) så det va bra träning! Och det blev många fler steg än sist jag hade stegräknare, hade inte igår men det måste ha blivit minst 1000 steg till så iaf 6000 steg blev det. Och en hel del cykling igår förutom de vanliga 20 minutrarna till å från jobb, blev ca 40 minuter till så det e bra. Vi ska försöka cykla så ofta det går, bara det inte stormar.

Idag e det väldigt lugnt på jobb, försöker lära mig att administrera vårt intranät som jag blivit lite delansvarig för. Så det blir lite workshop idag :) Sen efter jobb så ska jag köra till Trelleborg för att umgås med min bästa vän Josie. Hon e idrottslärare å väldigt aktiv inom träning å e väldans bra på att peppa å stötta, en superfin vän helt enkelt!! Så vi ska börja med en ordentlig powerwalk å sen hem till henne å käka å mysa :) Längtar!

Vågen står stadigt på 89 kg… (tänk på att dra av 0.5 kg på vad som står på vågen för jag mäter ju enligt Itrimvågen som väger 0,5 kg mindre än hemmavågen…)



den e lite lustig.. står still några dagar å sen PANG så händer nåt drastiskt…

Hinner tyvärr inte träna nåt pulspass denna veckan för det har varit fullt upp varje dag å imorgon efter jobb så åker vi till mina föräldrar i Falsterbo å stannar där hela helgen. Eventuellt så ska jag pallra mig upp imorgon bitti å träna när Itrim öppnar, men jag lovar inget ;) så annars får det mest bli massa promenader å så buggen igår förstås…

Lägger upp två bilder på den nya maten också, nedan ser ni ”chili sin carnen” samt ”couscous Provencal”. Två riktiga favoriter.





Finns en Moussaka också som e helt okej, men inget speciellt.. Den kräver dock lite cayennepeppar….

hej svejs sålänge!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar