torsdag 23 september 2010

Dag 17 & 18

Igår kände jag mig fortfarande väldigt hungrig å trött å negativ, speciellt med tanke på att jag aldrig kom under 90-strecket utan istället gick upp till 91 igen!!! Kom dock på att det plus de senaste dagarnas hunger å extrema sug å konstigheter måste bero på att det varit ”den där tiden på månaden”…. Det e ju rätt vanligt att man väger nåt kilo mer då för kroppen bunkrar vätska, så jag har bestämt mig för att det är därför! Verkar konstigt annars att när jag börjar komma igång med motionen å fortf bara äter det jag ska så går jag upp i vikt… Idag känner jag mig dock inte hungrig å e mkt piggare så förhoppningsvis så sätter kroppen igång igen nu :)

Igår va det kundkväll på Itrim varpå det bjöds på 20% rabatt på deras produkter.. Väldigt lägligt med tanke på att jag nu bara har 3,5 dagar kvar på VLCD (Very low Calory Diet – 600 kalorier/dag) och behövde köpa in mat för min LCD-fas (Low Calory Diet – 800 k/d) som ju börjar på måndag. Slutade med att jag handlade alla måltider jag behöver de första 3,5 veckorna så nu har jag bunkrat upp kan man säga ;) och jag sparade ett par hundra tack vare rabatten, inte fel!

Senare på kvällen igår va det dags för lektion nr 2 i buggkursen och det va riktigt roligt. Vi fick börja lära oss enkla snurrar så vi dansade å snurrade å snurrade så vi va alldeles svettiga när lektionens 1,5 h hade gått. Å ca 5000 steg blev det under den stunden :) Ser fram emot nästa gång!

Ikväll är det dags för första gruppträffen på Itrim, ska bli roligt! Vi kommer ju väga oss men det kommer ju bli helt knasigt enligt mina beräkningar eftersom jag alltid väger mig på morgnarna.. väger alltid nåt kilo mer på kvällen.. så jag kommer inte stirra mig blind där, men det ska bli intressant att se fettprocenten! Efter mötet ska jag å Amelie träna å sen ska jag ta en promenad med Maria som möter upp mig vid Itrim. Sounds like a nice plan!

Återkommer ikväll med uppdatering!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar