måndag 6 september 2010

Dag 1 - 96,5 kg

Då har den stora dagen kommit, dag 1 av 84 med Itrims måltidsersättare.... Jag börjar med en "rivstart" då jag under 3 veckor ska äta endast 600 kalorier per dag fördelat på 4 måltider = 150 kalorier per måltid.... Denna fasen kallas VLCD - Very Low Calory Diet. Och jag kan redan säga att jag e jävligt glad att det bara är tre veckor med dessa soppor å shaker för det jag ätit idag har varit riktigt äckligt å gjort mig illamående, men jag har tvingat i mig varje klunk (dock med varannan vatten precis som Amelie, hi hi).

Jag började dagen med Itrims gröt å den va som sagt ingen höjdare men gick precis att trycka i sig... man får ha 1 dl minimjölk å det behövs verkligen.. sen så ska jag nog krydda den ordentligt med kanel så den smakar lite godare. Sen åt jag en potatisåpurjolökssoppa till lunch å den smakade också för jäkligt men gick ner... den ska jag krydda med curry tror jag, för den smakade varken potatis eller purjolök... eftermiddagsmålet blev en skogsbärsshake, å den va det äckligaste!! bläää... men jag lyckades trycka i mig den... middagen blev det morot/ingefärasoppa kryddad med chili å paprikapulver.... ingen sensation men helt ok... den kommer funka iaf!

Sen så e målet även att dricka 2,5 liter vatten om dagen å det har jag gjort men det e ingen höjdare kan jag lova.. har aldrig gått så mkt på toa som idag!!

Som ni läser så va första dagen ingen höjdare men men, det e bara att bita ihop å kämpa på... fokusera på målet!! jag ser fram emot när jag nått målet å måste handla en ny garderob :D Då kommer alla presentkort jag fick i fölsepresent komma väl till handa!!

Gäller ju nu också att hålla igång träningen, å jag började med en mjukstart idag, en timmes rask promenad med Sofie. Imorn å torsdag blir det Cirkelträning på Itrim å onsdag blir det antingen Itrim eller långpromenad igen.. Ska ju promenera minst 30 min varje dag å det känns ju bra!

NU KÖR VI!!! :D

3 kommentarer:

  1. Roligt med en blogg om detta :) Ett tips är att du bara dricker lite åt gången, för dricker du rätt kommer du ej behöva gå på toa många fler gånger än innan.

    Kör hårt Lina!

    Mvh Daniel o Aggiz

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, det ska jag prova! :) kram Lina

    SvaraRadera
  3. Hej tjejen, kul att du ocksa har en blogg :)) Ska jag borja folja!
    Stor kram till dig
    ALEX (inte Maria;)

    SvaraRadera