söndag 30 januari 2011

Dag 146-147

I'm back!! och är inte lika deppig som senaste inlägget.. men det värmer i hjärtat att se era peppande kommentarer, tack för att ni finns där å visar er :)

Hann inte uppdatera igår , det har varit en hektisk helg.. I fredags så va vi på middag hos ett par goda vänner, Åke å Linda, å de hade verkligen gjort en middag som va passade mig :) såå gulligt! först va det en mumsig hummersoppa med räkor, därefter föjt av grillad oxfilé med en fantastisk sallad plus broccoli å blomkål (fast blomkålen kunde jag inte äta.. det går bara när den e mosad)... de andra åt potatis från ugnen också.. och efterrätten var då det häftigaste av allt... de hade filéat olika citrusfrukter å lagt dem i en cirkel i en viss ordning... så då började man med att ta den sötaste (apelsinen), sen tog man nästa som nog va en Pomelo av nåt slag... så småningom kom grapefrukten å sist men inte minst citronen.. det va riktigt häftigt att prova på de olika smakerna!! å snacka om nyttig efterrätt!! :) bra jobbat av båda två!! Vi åkte hem vid halv två (jag va nykter å körde) så vi kom i säng rätt sent och var rätt trötta när klockan ringde vid åtta på lördagsmorgonen...

Mange drog iväg på badmintonträning å jag promenerade in till stan för å bli klippt.. gick nåt ärende också å va hemma igen vid halv elva så då började jag diska upp å städa.. halv tolv kom Mange hem å då tog jag bilen å körde till stallet.. Skulle rida lektion å fick va med om utmaningen att det fanns en presenning i ridhuset som några hästar skulle träna att gå över... detta va ju ganska läskigt för stackars Jack men han skötte sig jättefint så det kändes som en riktigt bra träning att jag klarade det och fick se att Jack inte fick panik... kändes som en vinst som gjorde mig lite tryggare med Jack! heja heja :)

I övrigt fick jag ordentligt med motion pga att hästarna hade stått inne pga för mkt is i hagarna så boxen va grymt skitig å jag fick mocka ut 3 fulla skottkärror.. kan säga att det känns i kroppen idag... ajaj... hjälpte till att ta in lite hästar från hagarna, bl a en 3åring som va lite stirrig å småstegrade sig å hoppade runt.. fick mig en lite spark på knäet så hade väldigt ont i knät hela kvällen igår men idag känns det rätt bra igen... Och mitt ben känns bra igen också... skönt...

kom hem lite sent från stallet så det blev riktigt brådis sen då vi skulle få hem några vänner på middag men trots att de fick vänta lite innan middagen va klar så blev det en riktigt mysig kväll med härliga människor, musik, Singstar å skratt. Fick ett jättefint "ljus" av Agneta och Daniel som va med... en behållare med stenar i botten.. så fyllde vi på med vatten å sen rapsolja.. å sen rullade vi en liten bit toapapper å satte i en liten plastblomma å så tände man på pappret så fick man detta fina konstverk!



Här e några foto på några av kvällens deltagare.. :) Härligt gäng!




Skulle egentligen rida i förmiddags men vaknade inatt å mådde dåligt å kände mig lite kass när jag vaknade imorse också så fick ställa in det... Så himla trist för det har varit såååå fint väder idag så det hade varit perfekt att rida ut i solen... Det gick över efter ett tag iaf, å jag tror det va mina gamla IBS-besvär som gjorde sig påminda... drygt...

På eftermiddagen idag så hängde jag med Amelie å Frida till Hälso &Skönhetsmässan som var på Stadionmässan här i Malmö. Vi hade fått fribiljetter från Itrim (STORT TACK FÖR DET) så det va ju bara att passa på.. vi fick bl a gratis massage dör jag provade Shiatsumassage... riktigt bra för min onda rygg! och så fick jag mina ögonfransar färgade av Gildaskolan som hade en monter där.. och så fick jag en fotanalys där jag även fick prova fotinlägg och det va en aha-upplevelse... måste kolla upp det lite mer för det är förmodligen anledningen till att jag får så ont i mina axlar när jag går länge/mkt...

nu bli det filmkväll å sen e helgen slut igen... det går alldeles för snabbt! Men dags för en ny vecka med nya tag igen.. ska lägga upp en veckoplan innan jag lägger mig.. blir lite lättare att sköta sig då ;)

Kram på er kära vänner!!

1 kommentar:

  1. Hej vill kommentera ditt förra inlägg igentligen men gör det här åndå.

    Att det kan visa något konstigt en vägning då och då är normalt. Jag tror inte du tappat 2 kg muskler så fort utan vågen spelade dig ett spratt. Varför då. Jo det har att gör med hur du ätit denna dag och hur du druckit vatten. Jag tror att nästa remsa visar lite mindre minskning.
    Vet om att det har hänt mig.
    Att man tappar lite muskler är helt normalt.
    Njut av det du gjort hittils det är fantastiskt och muskler kan du bygga upp igen. Tänk på det.
    Kram

    SvaraRadera