söndag 9 januari 2011

Dag 125-126

Då va det söndag eftermiddag å helgen börjar närma sig sitt slut.. helgerna går alltid alldeles för snabbt.. men jag har haft en bra helg!! Har ju köpt det fina Vitrinskåpet som jag tycker mkt om, det e så fint, här e en bild på det :) Värt 400 kr eller vad säger ni? ;)



Igår (lördag) så började jag dagen med ett pulspass på Itrim å det va skönt, tog i riktigt mkt å svetten rann så det va superskönt!! Träffade på en gammal barndomsväns mamma som var där å provtränade, riktigt kul att ses efter många år.. hon blev så förvånad när jag berättade om min viktnedgång för hon har inte sett mig under dessa år när jag varit stor...

Efter träningen kom min bästis Josie in till stan så gick vi bort till Ribersborgs kallbadhus å bastade å badade i isvaken... KAAALLT!! men härligt :) Sen promenerade vi hem å så kom några vänner över så gjorde vi tacos :) Mums!! Sen visade Victor som va med en massa foton från hans resa i bl a Indien.. inget land jag blir sugen på att besöka men Vietnam lockar... å dykning lockar... över ett år sen nu som jag dök senast så jag saknar det!! Här e ett foto från november 2009 när jag å sambon va i röda havet å dök :)


Blev rätt sent igår så vi kom inte upp förrän vid tio idag å efter frukosten så skypade vi med Manges ena syrra som är i Australien nu... blir verkligen ressugen!!

Sen tog vi iaf ett ryck å gick ut på en långpromenad, pga av isen på gatorna kunde man inte gå så snabbt hela tiden, men 1 h 40 min va vi ute å stegräknaren landade på 11 341 steg så jag e nöjd!! :) fick en hel del promenad till itrim å till kallbadhuset igår så det va inte fy skam heller..

Planen för kommande vecka handlar om fokus på träning!! Tänkte träna mån+tis+ons+lör (eventuellt kan det hända att pulspasset på itrim byts mot ett ridpass istället men det e sjukt bra träning så det e bara bra) + ordentliga promenader.. å hårda regler med maten också!! Nu e det bara 5 veckor kvar tills jag ville nå mitt mål (alla hjärtans dag) å jag e helt medveten om att det inte kommer gå att gå ner 6 kg på dessa 5 veckor, men jag ska försöka komma så nära som möjligt!!

Nu blir det dock slapp resten av dan, vi ska kolla på Planet Earth - sjukt bra och intressant - rekommenderas!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar