lördag 15 januari 2011

Dag 132

Lördagmorgon och jag vaknade 6,45 av mig själv… fattar ingenting.. jag som brukar ha så svååårt att vakna på vardagarna när klockan ringer vid 7,30.. jag la mig inte tidigare än vanligt men det jag gjorde igårkväll va att somna på spikmattan igen.. och den ska ju göra att man sover bättre så jag måste ju ha sovit extremt bra eftersom jag vaknade pigg så tidigt… men får nog bli en powernap efter lunch för annars kommer jag ju va dödstrött ikväll när vi ska ha gäster..

Middagen igår va trevlig men kommer nog inte besöka Victors igen och rekommenderar det inte… maten va helt ok men inte så smakrik… åt lite havskräftor till förrätt å ankbröst med rotfrukter till varmrätt… gott men inte wow… det värsta va att denna krog består av två delar.. en del som är restaurang å en del som är mer pub å i puben hade de afterwork men sjukt hög musik å den dunkade in till den lugna restaurangen å överröstade den mysiga musiken de hade där.. så ingen mysfaktor direkt… men men, då har man varit där… å vi gjorde det bästa av det så vi hade mysigt ändå..
Sen stack vi hem å köpte ett paket jordgubbar på vägen så skivade vi upp jordgubbar å banan å så smälte vi mörk choklad å hade chokladfondue till efterrätt.. DET va mysigt!! ;)



Sitter å tittar på nyhetsmorgon.. de pratar om vargjakten som satte igång nu på morgonen.. jag kan inte jättemkt om det men av det jag har läst så tycker jag det är för jävligt rent ut sagt!! Tanken är att de behöver stärka den vargstam som finns och då finns det en del genetiskt defekta vargar som behöver tas bort… men förra året så va det inte en enda defekt varg som dödades i jakten.. bara friska… tänk om de skjuter alfavargen? Idiotiskt.. varför kan de inte skjuta med bedövningspilar å så kan de kolla om det är en defekt eller frisk varg å sen antingen ta bort eller släppa fri beroende på om den e frisk eller ej… Deprimerande….

Ikväll kommer min kusin , hennes sambo å deras lille son på middag och det ser jag verkligen fram emot.. länge sen vi sågs å mkt som har hänt. Och så ska det ju bli riktigt kul att träffa deras lille Johan som blivit stor kille nu :)

Så nu måste jag planera vad det ska bli för middag och om en stund så e det dags att sticka till itrim för ett pulspass :)


LUNCHUPPDATERING!!!

Klockan e bara tolv men jag har redan avklarat ett ordentligt pulspass på Itrim plus ca 9700 steg!! :) gick till Itrim, och sen från Itrim in till stan å köpte fölsepresent till min systerdotter som har kalas imorn.. och sen gick jag hem via en omväg så det blev en ordentlig promenad. Känns riktigt skönt :)

Nu e jag duschad å klar så nu e det dags att städa upp här hemma (och det kommer ta tid för här e massa att fixa, bl a plocka ner julgranen å diska) å sen ska vi handla å sen e det nog dags att börja förbereda maten för kvällens besök.. fullt upp med andra ord!!

trevlig lördag på er kära läsare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar