onsdag 19 januari 2011

Dag 136

Tankarna snurrar i huvudet efter kvällen i stallet.. följde med min kompis Isabelle till hennes stall och det är det stallet där det är några hästar som behöver medryttare och där jag vill börja rida.. tanken va att jag skulle prova dem om 1-2 veckor men nu har det blivit en stor förändring... fick nämligen rida Isabelles häst idag å det va ca 6-7 år sen jag red honom senast å då slutade det med en tur till sjukhuset å jag fick hoppa på kryckor ett par veckor... så sen dess har jag inte velat rida honom för det va en ganska traumatiskt ridolycka för mig... men provade honom som sagt idag å det kändes så bra... han va jättefin å supersnäll å lugn... nästan för lugn.. ha ha... Jag har inte haft en tanke på att rida honom men när jag ridit idag så frågade Isabelle om jag inte ville börja rida honom för hon hade behövt lite hjälp... å det e ju en kanonbra idé.. han e jättefin å kändes bra, hon vill gärna ha hjälp på helgerna men är nog rätt flexibel om jag får förhinder, hon vill inte ha nåt betalt så då sparar jag 500-1000 kr/ månad... enda nackdelen e att då kan vi inte rida tillsammans.. jag ska iaf rida honom på söndag igen å känna efter lite till ;) men visst låter det perfekt :)

Hade en riktigt mysig kväll med Sofie igår. Vi gjorde en god sallad med prosciotto å satt å pratade om allt mellan himmel å jord.. om framtida husköp, om Itrim, om jobb å inte minst träning. Sofie tränar mkt å det hade ju varit kul att träna tillsammans, men då kommer vi till frågan om var jag ska köpa årskort å vad jag vill träna... Sofie tränar pass på Friskis men dels e jag inte sugen på pass å dels vill jag ett gym närmre.. Jag har tänkt mig att jag ska rida 2 ggr/v å köra Itrim 1-2 ggr /v å sen köra gym 1-2 ggr/v... tror det lutar åt Träningsvärket som ligger 3 minuters promenad från mig... plus att årskort hos dem kommer bara kosta mig 390 kr tack vare avtal å friskvårdsbidrag från mitt jobb...

Nu e det dags å sova men vill inte lägga mig.. sambon e iväg med jobbet i Västerås så jag får sova själv vilket blir tomt... :( men men, jag ska nog överleva!

nattinatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar