söndag 16 januari 2011

Dag 133

Hade en supermysig kväll med kusinen å hennes fina lilla familj igår å maten blev riktigt mumsig. kycklingfilé fylld av färskost å soltorkade tomater och inlindad i lufttorkad skinka samt rotfrukter å tsatsiki.. mums!! å efterrätten blev skivade jordgubbar, bananer å kiwi med riven vit choklad på i ugnen (och glass till det för de andra)... mumsigt som sagt!!

Blev att jag åt ett par ahlgrens bilar å även nån ruta mörk choklad.. och nåt glas vin... så jag trodde att det skulle se riktigt illa ut på vågen imorse så jag va tvungen å se hur illa det hade blivit... men det va en glad överraskning - 76,8 kg! så det går fortfarande neråt :) (fast det hade såklart varit ännu mer neråt om jag hållt mig till nollgränsen) mer officiell vägning blir det imorn.

Idag fick jag en härlig sovmorgon till kl 10.. najs... nu ska jag diska upp lite efter igårkväll å sen tänkte jag ta en powerwalk så jag får lite motion idag.. Sen vid två bär det nämligen av till min syster i Höganäs för barnkalas för min systerdotter Tilda som fyller 6 år... så jag kan gott behöva röra på mig lite nu ;)

Ha en härlig söndag!!

Uppdatering...

Blev 7300 steg längst Ribban ( Malmös strandpromenad) .. har dock börjat få lite känningar i baksidan av höger lår å knä. Inte alls bra. Kände det efter promenaden igår först å samma sak idag.. :/ tror det kan ha å göra med att jag har promenerat i ett par stövlar eftersom det varit kallt.. får försöka gå i joggingskorna lite...

Nu e det kalastajm!! :)

KVÄLLSUPPDATERING

på väg hem efter ett härligt kalas... men måste erkänna både em bit prinsesstårta, en havrekaka å lite mörk choklad... suck... skärpning åter igen! :/

1 kommentar:

  1. Du är så duktig Lina! Jag är stolt över dig. Tack för allt i lördags! Kram kusinen

    SvaraRadera