torsdag 13 januari 2011

Dag 130

jahapp, då va det dags för "lingonveckan" lagom till vägningsdags på itrim... typiskt.. vågen stod dock på 77,2 imorse så då va det ingen fara, men det satte igång nu mitt på dagen å nu känner man sig så svullen i magen m.m. så finns väl risk att vågen inte kommer va helt rättvis.. fast intressant med att se muskelvikten iaf :) Så jag vet läget någerlunda!

Ingen träning idag, min värkande kropp behöver nog en liten paus, så efter kvällens gruppmöte blir det nog ett varmt bad å lite spikmatta innan det är sängdags :)

Återkommer förhoppningsvis en snabbis ikväll å redovisar lite resultat!!

KVÄLLSUPPDATERING

tja, jag e ganska nöjd med resultatet... 77,7 kg på Itrimvågen å det e ju kvällsvikt så det e bra... Plus att jag gjorde ett dunderfusk på eftermiddagen idag... Ena kollegan fyller 30 så han bjöd alla på vars en stooooor Budapestbakelse... MUMS!! så jag klämde den!! sakta å med stor njutning....
I alla fall så såg det rätt bra ut i övrigt.. muskelmassan hade ökat några hekto sen en månad sen och fettmassan hade minskat 7 hekto... å fett% hade minskat 0,8 %.. Jag trodde det skulle vara riktigt dåliga resultat så det kändes rätt bra med positivt besked..

Vi pratade om risksituationer på mötet... jag tycker det e svårast när man dras ur sina rutiner.. när man är på resande fot och inte har tryggheten från sin vanliga vardag... då e det väldigt svårt att få till träning och inte lika lätt att planera sin mat...
Vi pratade även om vad som fick oss att ta tag i vår vikt.... för mig va den avlösande faktorn en stor förändring i mitt liv som jag skrivit innan... att jag tänkte igenom hur jag vile leva mitt liv... men det va många händelser innan dess som ledde till att man ville göra något åt det... t ex att det va svårt att hitta kläder för det fanns inte så mkt i 44+... och när jag å min sambo va i thailand för två år sen t ex så skulle vi boka en utflykt där man skulle rida elefant å då frågade thailändaren om jag verkligen skulle rida.. det kunde ju va farligt för bebisen i min mage... inte så kul å höra när man inte har nån bebis utan bara massa choklad i magen... finns många såna små jobbiga historier att berätta, men där har ni några av dem iaf... Never again!!

Nu blir det filmmys med min älskade!!

1 kommentar:

  1. Så synkade vi är! jag har samma lilla issue med min våg idag... hmm men jag går på möte ikväll ändå. Inte för vägningens skull men mötet är nödvändigt, behöver all pepp och inspiration jag kan få i dagsläget =) Ses där kära du! kramkram

    SvaraRadera