onsdag 12 januari 2011

Dag 129 – 77,1 ( -19,4 kg )

Jag glömde ju väga mig både i måndags och igår men kom ihåg det imorse å va helt inställd på att ha stått still ännu en vecka… Men hör å häpna… 77,1 kg vilket innebär en minskning på 1,1 kg sen förra veckans vägning!!!! Tjohoooo!!!! :D I’m back in business!! Och det innebär en total viktminskning på 19,4 kg sen 6 september då jag började min resa med Itrim… och bara 5,1 kg kvar nu till målet.. härligt härligt, min plan med hårda tag å mkt träning verkar ha gett resultat direkt.. inte så konstigt kanske med tanke på alla utsvävningar å bristen på träning de senaste veckorna, nu har det blivit som en chockstart för kroppen igen ju…

När jag promenerade till jobb imorse hörde jag Itrimcoachen Kerstins glada röst ropa Hej! jag e ju rätt lätt att känna igen med min lila jacka ;) så vi stannade å pratade lite och hon blev först med att få höra den glada nyheten om senaste veckans viktminskning och tyckte såklart att det va kul. Kan ju säga att nu har jag blivit sådär superpeppad igen, det är verkligen motiverande när man ser resultaten!!

Har en del träningsvärk från ridningen igår men värst av allt är att jag har så ont i sittbenen i rumpan… jag red nämligen i en ganska gammal sadel igår å den e riktigt hård så jag fick så ont efteråt… det roliga med historien är att denna sadeln älskade jag att rida i för ett år sen… Men då hade jag ju mitt dämpande extra fettlager på rumpan som gjorde det mjukt å skönt.. ha ha… så nu får jag nog bli lite mer kräsen med sadlarna för det e ingen höjdare när det gör ont när man sitter på en stol nu…

Igår fick jag en efterlängtad skjorta som jag beställde via internet.. skräddarsydd å jag har valt tyg å färgkombinationer själv.. tex så e den rosa på insidan av kragen, vilket kanske inte syns så bra på fotot.. den sitter jättefint så jag känner mig så fin så :) Vad tycker ni?



KVÄLLSUPPDATERING

blev ett härligt pulspass på itrim idag, tillsammans med min vän Linda :) kan säga att träningsvärken från ridningen har slagit till nu, sjukt mkt i axlarna, låren å magen.. men jag kämpade på rätt hårt ändå idag så jag e nöjd ;)

Pratade med en man som skulle gå samtidigt som oss:.. han hade tagit tag i sin vikt efter en hjärtattack å gått ner 47 kg mellan juni å oktober... så imponerande!! Itrims koncept är verkligen helt rätt!!

Om drygt 2 v ska jag ev provrida en ny häst... spännande!! Det va så kul att rida igår å det e ju grymt bra träning som man inte tänker på att det är träning för det e så kul. Men man känner som sagt det efteråt... måste börja stretcha efter...

Imorn e det gruppträff på Itrim, ska bli kul för jag har missat de senaste 2 eller 3 träffarna pga sjukdom eller bortrest... och då blir det även vägning pa stora vågen... ihh spännande å se hur det ser ut med muskler vs fett för det har nog försämrats under de senaste veckorna...

Återkommer imorn med resultat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar