torsdag 6 januari 2011

Dag 121-123

Idag har vi varit lediga å det behövdes... hade inte riktigt återhämtat mig från Umeåresan, haft fullt upp hela dagarna.. i måndags så hann vi inte med så mkt förutom att jag gick till en massör å fick min livs bästa massage.. jag hade så ont i mina axlar å övre rygg å hade haft det en vecka å det blev bara värre så massören fokuserade BARA på övre ryggen/axlarna i typ 45 minuter.. han knådade ut varenda spänning och knuta.. gjorde ont men va skönt på samma gång.. När vi va klara sa han att jag hade varit rejält dålig i ryggen men att han hade fått loss det mesta så jag skulle nog va rätt öm.. och det kan jag lova jag va.. hade så ont (på ett bra sätt) så jag kunde inte ligga på rygg å sova på två nätter å inte heller luta mig bak på min kontorsstol... idag har det gått över så nu känns ryggen rätt bra.. men tänkte lägga mig en stund på spikmatten innan jag somnar för säkerhetsskull.. det va jättelänge sen jag använde den... har inte använt den sen jag började på Itrim, blir intressant å se om det blir nån skillnad ;)

I tisdags så röjde vi här hemma - tvättade, städade, diskade upp å handlade mat.. kändes skönt att få ordning efter jul å nyår.. knappt varit hemma ju så inte hunnit röja innan...

Igår så va det halvdag så när jag slutade vid två så gick jag till itrim direkt å tränade. Gött!!



Sen blev det ett glas vin (ja jag vet...) med min vän Linda som varit runt å rest i asien i 5 veckor :) och därefter så mötte jag upp mina sötisar Josie å Petra på Hai för en sushitjejkväll.. supermysigt å kul som vanligt! (och blev några drinkar på det...)

så idag har jag tagit det jäkligt lugnt.. kände att all trötthet som jag inte hunnit ta igen sen resan kom över mig... va en sväng hos svärmor å sen har vi förutom nån mindre promenad bara legat hemma i soffan å tittat på Planet Earth som Mange köpte igår. Sjukt bra och intressant!!

Provade förresten å göra de där Fiskburgarna från Itrims kokbok häromdagen.. supergoda men ganska svåra att få att hålla sig hela... inget ströbröd å sånt .. men det gick ganska bra, så här såg de ut :) Mumsigt va det iaf!! Och guacamolen va toppen!! Mange åt samma fast med ett rågbröd som hamburgerbrödet..



Har även hittat en ny favoritfrukost!! Imorse åt jag mild yoghurt med kiwi å banan i... MUMS!!! längtar redan till morgondagens frulle.. hihi..



Måste berätta en annan kulig sak som jag e så glad å spänd på!! Vi har velat köpa ett vitrinskåp i över ett år, men de vi har gillat har kostat flera tusen så vi har skjutit på det å prioriterat annat.. så i tisdags så föreslog Mange att vi skulle satsa på att kolla blocket å köpa begagnat billigare... så vi gick in.. å hittat direkt ett sådant som vi ville ha å som va utlagt samma dag... så vi mailade kvinnan å jag tänkte att vi har nog inte en chans.... men nästa dag så ringde hon å hade valt ut oss bland alla mail hon hade fått.. så imorgon ska vi åka å hämta det!! tjohooo!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar