tisdag 25 januari 2011

Dag 142 - 76,1 ( -20,4 kg )

hej hopp så snabbt det går i svängarna.. upp ett helt kilo i helgen å så imorse när jag vägde mig så va det på minus igen från förra veckan... 0,3 kg för att va exakt så det innebär totalt att jag sen den 6 september (nästan 5 månader) gått ner 20,4 kg!! tjohoo :D

Igår blev det varken träning eller promenad (förutom promenaden mellan hemmet och jobb = ca 5000 steg) för på lunchen så sprang jag in på Triumf å shoppade loss... de har ju 70 % rea å jag rensade ut några BHar häromdagen för att de e för stora så det behövde shoppas nytt... lite trist att förlora fett där man gärna vill ha kvar det, men men, det e inte jättestor skillnad.. typ en storlek. I'll survive ;)
Efter jobb så åkte jag å Maria till Helsingborg för å hälsa på vår vän Lisa å det va så kul att ses å snacka gamla minnen.. det blev tacos, mkt mumsigt!!

Kom i säng sjukt sent (det e ju en bra bit mellan malmö å helsingborg) å så upp å jobba imorse så jag har varit seg å haft ont i huvudet hela dan... men tänkte nu att jag ska promenera bort till Itrim å träna ett pulspass å handla lite mat å sen blir det hem å ta det lugnt... Sounds like a plan!

Jag har förresten kommit fram till att skippa träningskort på något annat gym... det e onödiga pengar för jag kommer nog inte behöva träna där alltför ofta... jag har ju träning på Itrim t o m augusti, plus att jag nu ska börja rida 2 ggr i veckan å sen simmar jag nog gärna på den övriga tiden...

Ridning: 2 g/v
Itrim: 2-3 g/v
simma: 1 g/v

Det låter väl inte helt fel? å så promenaderna förstås... så ett gymkort känns överflödigt å väldigt oekonomiskt! Behöver ju spara alla pengar jag kan inför höstens 30årsfest å långresa. Längtar!!

UPPDATERING

Huvudvärken e värre så jag skippar träningen idag å tar en extra promenad istället... trist men sant... måste lyssna på kroppen..

KVÄLLSUPPDATERING

det blev i alla fall ca 8600 steg så lite har jag rört på mig trots huvudvärken... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar