tisdag 26 april 2011

Dag 233-234

Ojoj, tuff start efter den sköna påskledigheten.. har varit två hektiska dagar igår och idag!! Igår va jag sååå trött på morgonen.. snoozade i en hel timme innan jag fick tvinga mig upp.. det va mkt att göra på jobb då jag både ska vara handledare för vår nya praktikant som började igår samt att jag ska hålla i inbjudan till en utlandsdag för våra kunder.. puh! plus allt det vanliga jobbet... Så jag jobbade över nästan en timme igår, men det va rätt skönt för då fick jag gjort en hel del som jag hade känt mig lite stressad över..

Efter jobb så gick jag till ett köpcentrum i stan å lämnade tillbaka den fiina röda och DYRA kappan som jag köpte förra helgen.. efter lite funderingar så kändes den väldigt onödig.. det finns så mkt annat jag behöver.. Jag insåg nu under påsken att jag inte har några sommarkläder som passar.. inga shorts, ingen kjol å inga trekvarts byxor eller liknande... så pengarna för kappan får minsann gå till sommarkläder istället.. Förutom återlämnandet så bytte jag en klänning jag köpt.. hade tagit den i stl 40 men tyckte den va lite stor å provade då den i 38 å den satt jättefint.. SÅÅ KUL att kunna ha stl 38 i klänning :) Dock är det fortf stl 42 som gäller i byxor... Men jag känner mig fin å nöjd ändå!!

Innan jag pallrade mig hem från butikerna så smet jag in på Gina tricot å Vero Moda å köpte ett par shorts på varje ställe.. Ett par korta snygga lite sexiga shorts på ena stället å ett par längre (ner till knäna) mer avslappnade shorts på andra :) mkt nöjd!!

Måste fortf shoppa trekvartsbyxor eller liknande, kjol, jeansjacka eller liknande samt snygga sommarjobbskor..

Va som sagt helt slut redan när jag vaknade igår så ni kan ana hur trött jag va efter en lååång jobbdag å sen lite effektiv shopping... somnade i soffan vid sju å vaknade igen när sambon kom hem.. orkade inte göra mkt å däckade direkt när jag la mig i sängen sen.. Blir trött bara jag tänker på det..

Idag har jag också jobbat hårt men på ett annat sätt.. Har suttit å lärt upp vår nya praktikant Johan. Det är väldigt uttröttande att göra det men jag tycker samtidigt att det är väldigt kul så det gör inget :)

Efter jobb åkte jag till stallet å det va ingen dans på rosor om man säger som så.. Hästkraken va på sitt vildaste humör å kastade sig hit å dit på ridbanan så jag blev skitskraj.. jag vågade inte sätta honom på plats å va på väg att ge upp när min kompis Julia som red sin häst började skälla lite på mig å säga till mig att sätta fart på honom.. Sen coachade hon mig en bra stund å då vågade jag bli lite tuff så sen gick det jättebra å det kändes sååå skönt att övervinna min feghet :D Tack Julia!!

Så nu e jag både psykiskt å fysiskt utmattad å redo att däcka av igen...

Ska dock berätta lite om en bra sak jag gjorde idag, innan jag går å lägger mig.. Jag höll nämligen på att falla i en gammal fälla.. När jag kom hem från jobb så hade jag rätt bråttom att åka till stallet å jag hade inte förberett någon mat men kände att jag verkligen behövde äta.. Va på väg att ta bilen å köra förbi subway eller kebabhaket för att äta på vägen, men tänkte i sista sekund att nää, inte ska jag väl falla i en sån klassiker.. så jag gjorde en omelett med spenat, coctailtomater å lite ädelost å det tog ju bara någon minut så efter 10 minuter va jag färdigäten å på väg till stallet med en mätt å nyttig mage ;) det finns så mkt "snabbmat" man kan göra hemma istället...

NU e det läggdags!! kraaaam på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar