torsdag 14 april 2011

Dag 220-221

Både igår å idag har varit rätt tunga dagar, vet inte riktigt varför men jag har känt mig hängiga å trött å även varit lite dålig i magen.. det har varit mkt på jobb å jag det e jämt en massa planerat efter jobb så kvällarna känns för korta.. känner att jag inte hinner med allt jag vill å behovet göra.. allt från att städa till att köpa present när man ska bort.. blir lite avis på alla som de flesta kvällar bara går hem å lagar mat i lugn å ro.. samtidigt som jag tycker om att göra grejer å blir uttråkad av att inte ha nåt att göra.. måste hitta balansen igen.. maste få tid att laga mat igen!

Känner överhuvudtaget att jag måste hitta balansen igen.. är helt ur fas med både mat å träning å vardagsmotion.. pga mina stackars ömma blå tår så har jag cyklat istället för promenerat... samtidigt har jag inte nån plan jag följer med maten så den har flippat ut antingen med fel mat eller för lite mat...

Så denna helgen ska jag inte göra annat än att hitta balansen å planera.. ska bli skönt!

Har ju även glömt å väga mig men det gör inte så mkt, det e kanske dags att börja med fredagsvägningarna istället.. När jag började med Itrim så skrev jag ju att när jag kommit i mål så skulle jag börja väga mig på fredagar istället precis som de rekommenderade i faktaboken.. Så lika bra att börja med det nu, jag är ju nästan i mål...

Jag tror även att jag ska ta å gå över till att bara äta handfast minus, dvs inga shaker eller andra ersättningar utan bara vanlig mat fast inga kolhydrater... känner att det är dags nu så ska lägga upp den planen i helgen! vill jag sen bli av med mer så kan jag köra en liten kort LCD-kur i höst! Jag är ju väldigt nöjd där jag är nu.. jag väger ju mindre nu än min ursprungliga målvikt var..

Nu ska jag åka till stallet!

UPPDATERING:

Sitter nyduschad å trött i soffan... provade att rida ut idag men det va läskigt.. Jack va lugn å fin så länge vi red från stallet men när vi vända å skulle hemåt så blev han stirrig å hade så jäkla brått hem... å jag blev rädd å ville helst hoppa av å gå hem.. men tvingade mig att sitta kvar å det gick bra men kändes jättejobbigt.. Så inga fler uteritter förrän Isabelle (som äger Jack) följer med som stöttning.. Jag vill så gärna våga rida ut men vill inte utmana ödet.. å Isabelle sa att han tydligen varit lite knäpp vid uteritterna på sistone.. så vi får hoppas det lugnar sig.. hade ju varit najs att kunna galoppera längst stranden i sommar!!!

Nu e det dags att lägga sig... denna dagen har känts ganska pissig å jobbig å jag har verkligen känt mig negativ... så hoppas på nya friska å glada tag imorn!! Äntligen Fredag! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar