måndag 2 maj 2011

Dag 235-240 - 73,5 kg ( - 23 kg) I'm still alive!

I'm still alive!! Jag fattar inte vad som hänt... trodde jag bara glömt skriva två dagar kanske men ser nu att jag inte skrivit sen i tisdags... ska försöka sammanfatta lite kort..

Först å främst så har vikten hållit sig stabil på 73,5 kg trots jag äter enligt handfast... kroppen verkar gilla den nivån å jag känner mig nöjd för tillfället! Har t o m ätit lite godis på helgen samt druckit vin m.m. men jag har motionerat så mkt så vikten har varit stabil ändå :) very good!

Det blev aldrig nån joggning i slutet på veckan, tänkte att det va lika bra att vila knäet helt å det va nog bra för jag fick inte ont i knät när jag sprang idag.. Det va alltså dags för Vårruset idag! Helt otroligt väder... vi hade hört att det kanske skulle regna lite men det va en udnerdrift... det HAGLADE å SNÖADE!!!!! 2e maj!! så vi va genomblöta å gick in för å få lite värme innan loppet.. det ledde till att vi sen hamnade jättelångt bak i startfältet.. plus att de hade noll kontroll på starten så alla bara rusade samtidigt, ingen organisation... så de första 2 km fick jag mest bara sicksacka mellan långsamma människor för å komma fram... men sen sprang jag på å det kändes riktigt bra.. Tiden blev ca 33 minuter vilket jag va jättenöjd med!! Jag trodde inte jag skulle komma under 35 min... å hade jag bara varit bland de första å sluppit fastna bakom alla sölisar så hade jag säkert fått en bättre tid :) Så jag e helnöjd!! tjohooO! :)

I lördags så va det möhippa heeeela dagen.. vaknade strax efter 6 på morgonen vilket e otroligt med tanke på hur morgontrött jag vanligtvis är.. Kvart i åtta kidnappade vi bruden ås en va det fullt ös.. Vi började med en stor härlig frukost i stadsparken i Lund bland alla andra som skulle fira valborg.. sen blev det Stripaerobic.. sjukt kul å grymt bra träning!! sen blev det 3-kamp på Laserdome, även det jättekul... följt av bastu å mer vin... å sen middag å förfest med sexparty (en tjej som kom å visade å sålde sexleksaker) å sist men inte minst blev det utgång... Kom hem kl 3 på natten å sov sen som en stock till 12 på söndagen... gött!! :) En underbar dag som sagt!!

I övrigt har det varit mkt ridning.. min kompis som äger jack som jag rider ska lämna in sitt exjobb om 10 dagar så jag försöker hjälpa henne så mkt som möjligt :) så denna veckan blir det nog 4 dagar i stallet.. men det e kul! och riktigt bra träning!! ;)

Det va ju jättekul att springa Vårruset idag å vi blev taggade allihopa så vi ska nog anmäla oss till Iform-loppet som är i augusti :) kul med ett nytt mål! Nu ska bara knät hålla.. men jag ska nog hålla mig till att oftast jogga 3 km å sen nån gång ibland slå till med 5 km... tror det blir för mkt för knäet annars...

Nu ska jag lägga mig i badet så min trötta kropp får lite lindring ;)

2 kommentarer:

  1. Så kul att se att fler har hittat löpningen. Det är roligt att springa bara man gör det i sin egen takt. Du tänker precis rätt att bara springa 3 km åt gången för att sedan springa 5 när det är lopp. När du senare märker att knät har stabiliserat sig kan du öka sakta sakta. Det krävs lite tid för kroppen att vänja kroppen vid löpning.
    Det värsta du kan göra är att forcera. Lyssna på kroppen.
    Roligt att se hur du börjar hitta balansen.

    Ha det gott.

    SvaraRadera