måndag 11 april 2011

Dag 217-218

ojojoj en sån kväll det blev i lördags... 5 tjejer som drack vin och pratade oavbrutet från kl sju på lördagkväll till kl 5 på söndagmorgon... efter några timmars sömn så va det bara att gå upp å fixa sig så va det dags att åka till Höganäs för att fira systersonen Hugo som fyllde 10 år... men kan lova att jag va seg ;) heeeela dan!! Men jäklar va kul vi hade!!

Kalaset va jättemysigt men innehöll en hel del dramatik!! deras valp råkade nämligen äta upp ett rep som va tjockt som ett finger å ca 0,5 m långt å hade lite knutar på sig... min syrra blev orolig att det va farligt å ringde till djursjukhuset å det va tur.. De sa att repet inte fick nå tarmarna utan vi skulle försöka få henne att kräka upp det... annars va det väldigt stor risk att repet skulle fastna i tarmarna å stoppa upp allt å det är livsfarligt och då behöver man operera ut det... som TUR är så kräks lilla Zimba varje gång hon åker bil så vi kastade oss ut i bilen å började köra runt.. efter 20-25 minuter så kräktes hon å fick ut hela repet... PUH!!
Sen så fortsatte kalaset, dock med en trött stackars Zimba..

Vi kom hem rätt sent från kalaset så jag va sååå trött imorse å inget klaffade... släpade mig till jobbet men kom igång efter ett tag å körde på ;) Det va mkt å göra så jag kom inte därifrån i tid vilket ledde till att jag inte hinner ut å jogga nu.. hade tänkt jogga direkt efter jobb nämligen för jag ska träffa bästa vännerna Josefin å Petra på middag i stan halv sju... men nu när jag insåg att jag inte hann jogga så bestämde jag mig för att uppdatera lite här å ta det lite lugnt innan det är dags..

Men nu e det dags att bege sig till Davidshalls torg för tjejkväll!!

UPPDATERING:

Nu e jag hemma igen.. blev en riktigt mysig middag med Josefin, Petra fick avboka pga jobb. Vi åt på en tapasrestaurang som heter La Roche, sjukt gott!! beställde en charktallrik med olika korvar å en tallrik getostgratinerade rödbetor.. MUMS!!! Längtar till 1 juni för då flyttar min kära Josefin in till Malmö å vi kan träffas mkt oftare!! tjohoo!!

Förresten , en rolig sak som hände när jag skulle gå hemifrån.. när jag låste dörren å kom ut i trappen så mötte jag en tjej som plötsligt sa mitt namn.. jag tittade på henne å blev förvirrad... hon sa mitt namn igen och jag sa att det stämde.. då visade det sig att det är en gammal barndomskompis som jag lekte med och brevväxlade massa med när jag va yngre.. typ fram tills högstadiet... Hon hade flyttat in i min trapp för några veckor sen... blev sååå paff!! ha ha... kul! :)

Glömde väga mig imorse så ska försöka komma ihåg det imorn!!

Nu e det dags att hoppa i säng så jag får ta igen lite av den sömnen som jag missat i helgen! natti natt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar