måndag 25 april 2011

Vårruset

Om exakt en vecka är det dags att springa Vårruset! jag har tränat de senaste veckorna och orkar springa alla 5 km men tyvärr e jag inte så snabb som jag vill.. och det känns helt ok.. först hade jag ett ganska högt mål och var väldigt taggad men sen kommer saker i vägen såsom mina problem med knä, benhinna å tår efter skidresan å då får man ta hänsyn till det..

Har precis varit ute å sprungit en 3-km runda.. tyvärr så blev det inte längre än så pga att jag fick ont i både höger knä och vad :( fick det när jag sprang förra veckan och har därför vilat från joggandet i 3 dagar men det känns fortf.. Så vi får se hur det går nu i veckan.. skulle ju va för jäkligt om knäet pajar lagom till vårruset.. Nä minsann, jag ska banne mig ta mig runt joggandes!!!

Frågan är nu hur jag ska lägga upp det denna veckan? Jag ska vila lördag å söndag... Men ska jag jogga både onsdag och fredag eller ska jag ta promenader istället och bara jogga på t ex torsdag för att spara knäet??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar