lördag 9 april 2011

Dag 216

Idag har jag banne mig varit duktig!! Mådde inte så bra när jag vaknade så tog det rätt lugnt först men piggnade till efter nån timme så då gav jag mig ut på den där joggingturen jag planerat... Planen va 4 km, å efter ca 2 så kändes det som jag sprang rakt in i en vägg.. helt slut å ville bara ge upp.. va bra nära att göra det också men lovade mig själv att åtminstone springa klart det varvet å sen bege mig hem... ca 0,5 km.. men när jag kom dit där jag bestämt så va jag piggare igen så då tänkte jag att jag kan ju springa åtminstone 3 km... å när jag gjort det så fortsatte jag å hade då fått in ett sånt jäklar anamma så då bestämde jag mig för att springa 5 KM!! så jag sprang å sprang å tog alla 5 km!! Sååå gött att ha klarat det!! sprang inte snabbt så jag behöver jobba på tempot men jag har aldrig i mitt liv sprungit 5 km så det känns härligt att jag kunde... Å benen va inte spagetti å andningen va bra så jag hade kunnat springa ännu längre! MEN, jag började få ont i mitt knä så jag vågade inte... Måste köpa ett nytt knäskydd för det gamla sitter inte bra.. Har ganska ont nu i knät så har tagit på voltaren gel.. men det brukar gå över under natten.. Jag e iaf jättenöjd så nu e det bara 5 km som gäller framöver ;) he he.. (fast jag ska såklart lyssna på min kropp så gör knät ont så får jag anpassa mig)

Sen när jag kom hem så käkade jag en bar å ett äpple å tog en snabbdusch å sen på med ridkläderna å stack till stallet :) Det har ju varit sånt fantastiskt väder idag, strålande solsken, så det blev mkt mys i stallet :)

Nu e jag ganska mör i benen kan jag lova efter dubbel träning!! Men nu ska jag strax bege mig till en kompis Elly som fyllt år för en riktig tjejkväll med vin å massa tjejsnack!! Jag tycker verkligen jag förtjänar vinet efter denna dag!! ;)

Ha en trevlig kväll!!

1 kommentar:

  1. Vad duktig du var som inte gav upp!! Det är något magiskt med att utmana sig själv och sen lyckas. För mig är det alltid tungt i början av löpningen men sen brukar det släppa. Otroligt starkt jobbat! Kram

    SvaraRadera