söndag 24 april 2011

Dag 231-232

ÅÅHH en sån härlig påsk det varit!!! Tredje dagen jag bara sitter å solar när jag kommit hem från stallet å ätit lunch :) I LOVE IT!! Kan dock erkänna att jag visst blev lite bränd i lördags.... se fotot nedan... ajaj.. att man aldrig lär sig..



Igår så började jag dagen i stallet, sen en god lunch hemma å sen solning ett par timmar innan vi åkte till Manges släktingar i Lund på påskmiddag! härlig dag :)Även idag har jag börjat dagen i stallet, sen lunch hemma å nu solning på balkongen.. GÖTT! Tänk så underbart att börja alla sina dagar med en ridtur... underbart!! Drömmer mig bort... hade inte varit fel att vinna på Lotto så man aldrig var tvungen att jobba igen.. Jag hade förmodligen jobbat på något sätt ändå.. deltid... måste ju få någon sådan stimulans.. men kanske hade varit att jobba ideellt eller starta något eget... då hade jag banne mig köpt mig en häst så jaq kunde börja varje dag i stallet ;) åh önskedrömmar...

Jag har skrivit förut om att jag inte tycker att Extravaganza verkar särskilt bra.. Jag har ett par vänner som går/gått där och har ju bara 2ahandsinformation.. men de har berättat vad deras coacher har sagt och mkt av det har ju gått tvärtemot vad våra coacher på Itrim sa.. t ex så får man ju på itrim inte gå på VLCD längre än 3 veckor... medan på E-vaganza så rekomenderas folk att gå i 6-8 veckor... detta är bara ett exempel på saker som gjort mig tveksam till E-vaganza.. och igår så skrevs det en hel del om just detta problem med E-vaganza.. Flera av deras rekommendationer går emot livsmedelsverkets rekommendationer och mot läkares rekommendationer.. t ex rekommenderar livsmedelsverket att man max går på VLCD-soppor i 3 veckor.. flera personer som gått på E-vaganzas diet har fått allvarliga hälsoproblem.. Nedan finns en länk till en av artiklarna om detta..
http://www.aftonbladet.se/halsa/article12926791.ab

Hoppas bara att folk inte blir tveksamma till Itrim pga att ett gäng klåpare i ett annat företag förstör ryktet med denna typen av diet.. Hoppas snarare det gynnar itrim... Och hoppas verkligen att E-vaganxza tänker om och tar efter Itrim och börjar följa vad som är hälsosamt för kroppen....

Itrim är det enda rätta!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar