måndag 14 mars 2011

Dag 190 - 73 ( - 23,5 kg )

Idag stannade vågen på 73 kg så det e 1 kg mindre än förra måndagen och totalt minus 23,5 kg. Så det går på rätt håll! :) 3 kg kvar!!

Jag har beslutat mig för att försöka äta två barer till lunch på skidresan.. skulle det inte funka så får jag lösa det då!! Så jag jobbar på med planen som tänkt denna veckan å försöker göra det bästa av skidresan å sen får vi se hur det ser ut om två veckor :)

Har varit i stallet å ridit idag, blir ridning imorn också :) På onsdag blir det eventuellt joggning å sen bugg på kvällen, på torsdag tänkte jag eventuellt köra ett sista pass på Itrim, det e ju sista dagen Itrim västra hamnen har öppet... å fredag så åker vi från Malmö vid lunch med siktet inställt på Val Torens ;D Lääängtar!!

Har fått lite resfeber men det e bara för att jag inte har förberett så bra som jag brukar.. Men idag så har jag kollat mitt pass, mitt europeiska sjukförsäkringskort, skrivit ut kopior på resehandlingarna samt pratat med Länsförsäkringar å kollat att vi har alla försäkringar vi kan tänkas behöva! Så nu känner jag mig lite lugnare..

Imorn får det bli lite mer packning.. Har provat hjälmen å ryggskyddet idag som jag fått låna av Josefin å truligt nog satt det perfekt!! underbart!!

Nu e det sovdags!!!

3 kommentarer:

  1. Kan man få kortvarianten, oss emellan, till varför du inte gillar E-vaganza?
    Jag förstår att det känns snopet att de lägger ner ditt Itrim-center. Det var inte vad man hade tänkt sig när man anmälde sig i höstas. Men du är ju nästan färdig och har fått mycket med dig i "ryggsäcken". Stckars dom som precis har börjat. Hur långt bort ligger det närmaste Itrim-centret nu för dig?
    Jag hade halvårssamtal i fredags. Nu är jag officiellt i mål - hurra! 23 kilo lättare och gladare. Vi pratade länge om mitt komplicerade förhållande till godis. Nu ska jag prova med 100 gram lördagsgodis. Flipprar det ur (dvs godis varje dag som det var förut i mitt gamla liv) så får det bli nolltolerans på godis. Socker är ett riktigt beroendeframkallande gissel ( men gott är det). De har forskat på råttor som hellre år socker än fick i sig heroin när de fick välja...
    Ha en riktigt härlig resa. Tänk på att din kropp behöver få i sig energi för att orka åka så där mycket skidor varje dag. Du kan fortsätta att vara duktig när du kommer hen istället. Det vore ju trist om du kommer hem med ett av benen i gips ;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Katarina: Den korta varianten är att jag känner ett par stycken som har gått på E-vaganza och de har inte fått lära sig alls lika mkt att motionen är A och O.. det har ju vi blivit inpräntade med på itrim. så det har varit många som åkt Jojo med vikten pga att när de slutar med ersättningarna å inte rör sig så funkar det inte.. Sen så får de lov att gå in å ur fasen med att bara äta ersättningar gång på gång.. tex 2 v snabbt, 1 v upptrappning, 1 v vanligt sen 2 nya veckor snabbt osv.. när jag har pratat med Itrim om det så har de sagt att det inte är bra.. Itrim rekommenderar ju bara att man gör det 1 gång om året.. Och sen så har de bara shaker å smoothies, dvs inget man får tugga på när man går snabbt å det hade jag aldrig klarat.. det blir mkt svårare.. å att de ska äta 6 måltider istället för 4 som vi gör, vilket jag tror ökar risken för att man småäter sen.. och att de får gå på 600 kalorier om dagen (VLCD) i många många veckor.. där rekommenderar ju itrim en gräns på 3 veckor för att det finns så mkt biverkningar om du fortsätter med det längre.. So that’s why jag inte gillar dem :) blev inte så kort men men, nu vet du.. sen kan jag verkligen inte allt om E-vaganza utan detta är vad jag har fått veta av vänner som går/gått där.

    Ja det känns trist med mitt center, men samtidigt så e jag så långt gången så jag klarar mig, det e jag säker på. Å jag har ju alla er som stöttar via bloggen å så min vän Amelie. Närmsta centret nu ligger väl 15 min cykling hemifrån.. så det e inte jättelångtbort men det e på fel håll på nåt sätt så jag tycker det känns bättre att avsluta avtalet. Men jag tycker synd om alla som precis har börjat, för den personliga relationen med coacherna betydde väldigt mkt för mig i början… nu måste de ”börja om” med nya coacher..

    GRAATTIIIS!!!!! Så härligt att du är i mål!! :D riktigt bra jobbat!! Så spännande nu med nästa fas att ”lära sig” äta normalt.. och det här med godis e jag likadan.. hjälp så svårt!! Det där med råttorna visar ju bara hur extremt beroendeframkallande socker är!! Men du kommer klara det. Du har varit så duktig som gått ner 23 kg å det tror jag inte du kastar bort hur som helst ;) Heja heja!! Hoppas du får en fin helg å får njuta ordentligt av ditt godis!!

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  3. Men då gjorde vi rätt som valde Itrim. Själv hade jag inte klarat en dag mer än de tre första veckorna på 600 kalorier om dagen. Hjärnan gick i ultrarapid och humöret var inte det bästa ( mina barn sa efter en vecka " det ska bli skönt när de första tre veckorna är över, du är så sur nuförtiden")
    Klart att du komer att klarar dig utan Itim nu! Och tänk på alla sköna hundralappar du sparar. Dem kan du rida många privatlektioner för ;)
    Ha en underbar resa - det är du väl värd.
    Kram Katarina

    SvaraRadera