tisdag 8 mars 2011

Dag 184

Internationella kvinnodagen och fettisdagen idag! Dagen till ära tackade jag ja till en semla.... men det va det inte värt... ser så gott ut men skenet bedrar... den va god på ett sätt men sen fick jag ont i magen å kände mig svullen igen... suck! att jag aldrig lär mig.. hade varit mammas goda hemmabakade semlor så hade det varit värt det... hon e bäst på att baka, min älskade lilla mamma!!

Kikärtsbiffarna va sjukt goda idag också, rekommenderas starkt!! Går snabbt att göra och väldigt enkelt!! nyttig snabbmat ;)

Ikväll har jag inte lagat nåt för jag har varit i stallet å ska ändå ut å luncha imorn.. å Mange e iväg med jobbet ikväll så han hinner inte laga nåt heller.. Men imorn ska det bli teriakilax med zuccini å morot :)tror det kommer bli väldigt mumsigt!

Jag har haft grym träningsvärk i rumpa å ben idag... träningen igår gjorde verkligen susen. Och så red jag lektion idag så kroppen fick sig en genomkörare idag också.. man tänker inte på det när man sitter på hästryggen, då e man i en annan värld å bara rider på... men när man hoppar av efter ett hårt pass så viker sig benen nästan ibland å riktigt spagetti.. det e skönt!! känns att kroppen mår bra å har fått jobba när man har lite värk ;)

Ska köra lite ben å rumpövningen imornbitti innan jobb å sen blir det bugg imornkväll å det blir nog rätt lagom!

Har precis tagit ett varmt bad så jag fick tillbaka värmen i kroppen efter stallet..
Nu ska jag mysa lite framför tv:n!!
kraaam

2 kommentarer:

  1. Ridlägret jag brukar åka till - Björneröd i Strömstad- brukar köra ett jockeypass varje sommarläger. Då kan man snacka om att benen darrar och är som kokta spaghetti efteråt. Men hästarna tycker att det är kul och det är bra balansträning också...
    Själv är jag nöjd med att jag hoppade över semlan idag, men en stund tyckte jag fasligt syyynd om mig själv ;)
    På fredag ska jag på mitt halvårssamtal. Har du haft ditt?
    Fortsätt att vara duktig. Nu är vi nära det vi längtade efter i höstas- det känns häftigt.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Katarina: Bra jobbat att du stod emot semlan! :) Jag hade mitt halvårssamtal idag och det har hänt en hel del saker under dagen, men jag skriver om allt i dagens inlägg!!! snacka om tvära vändningar... :/
    Lycka till på fredag!!!
    kraam

    SvaraRadera