torsdag 10 mars 2011

6-månadersuppföljning

Idag har varit en omtumlande dag med beskedet om nedläggningen av mitt Itrimcenter. Men jag har ju faktiskt haft både mitt 6månaderssamtal på lunchen med Lena, och sen mitt (sista) gruppmöte med Patrik så jag har en del att redovisa för er.

Den stora vågen visade 74 kg varav 22 kg fettmassa å fettfria massan låg rätt stabilt runt 52 som den brukar. Midjan var 82 cm dvs 16 cm har försvunnit sen jag började resan.. Härligt.. Mitt blodtryck däremot var lite oroväckande.. Jag har ju varit väldigt yr på senare tid å Lena reagerade på att det var så lågt.. det har gått från 113/77 till 95/67 på 6 månader. Så jag får hålla lite koll på det å kolla upp det om jag känner besvär.

jag hade faktiskt hoppats på lägre vikt och fettmassa.. men jag får vara nöjd ändå. Jag tänker väga mig nästa torsdag för att få ett sista kvitto, hoppas det har hänt lite tills dess. Sen får jag klara mig som alla andra människor med en vanlig hemmavåg.. och det känns bra. Så länge jag tränar regelbundet så vet jag ju att musklerna finns där..

Iallafall så diskuterade vi länge (i över en timme faktiskt) hur jag ska fortsätta min resa.. Jag har känt mig omotiverad å velat ge upp på sistone men känner mig taggad idag igen.. Jag vill inte väga mer än 72.. och för att ha lite marginaler när jag väl börjar äta pasta å sånt igen så bör jag gå ner lite lägre.. Så mitt nya mål är 70 (vilket jag har funderat över förut).. Jag har ju också sagt att det är stl 40 i byxor som är målet men jag tror de två målen går lite hand i hand så det blir nog bra..

Jaha tänker ni, "Du va ju trött på att gå på diet, nu kommer du ju göra det ännu längre"... ja, och på ett sätt känns det lite tungt men samtidigt känns det värt det... 4-8 veckor till... sen får det banne mig räcka!! Nollgräns och hård träning nu en vecka framåt , sen får jag göra det bästa av skidresan.. Ska tänka på vad jag äter men det kommer inte vara absolut nollgräns.. och sen får jag köra nollgräns när jag kommer hem igen.. Så får vi se hur det känns efter 4 veckor och vad vågen står på.. That's the plan!

Blev väldigt peppad av Lena på samtalet!! sånt kommer jag sakna... men jag och Amelie får coacha varandra å peppa varandra helt enkelt!

Så eftersom jag inte kommer träna på Itrim efter 18 mars så får jag till en början se om jag tycker det känns tillräckligt med ridning, joggning, bugg å kompletterande hemmastyrketräning. räcker inte det får jag skaffa mig ett träningskort nånstans..

Nu på kvällen så va jag ju på itrim på mitt sista gruppmöte... men det va banne mig inte mkt till en grupp.. vi va två pers.. jag och Carina.. så det blev väldigt personligt å bra och vi diskuterade självkänsla å liknande. Mkt givande.. Carina vill gärna fortsätta på nån av de andra centrena men bara om gruppen finns kvar å att vi får låna in Patrik.. jag kände mig som en svikare som meddelade att jag skulle lämna dem.. men jag förklarade varför och Patrik förstod mig.. Och känner jag att det inte funkar så får jag ju anmäla mig igen..

Men jag tror på mig själv!! Jag tror på att jag kan klara detta! Jag vet det!!

4 kg kvar!!! here we go!! :)

1 kommentar: