söndag 13 mars 2011

Dag 189

Festen igår va jättetrevlig :) Jag drack ett litet glas champagne å några klunkar vin men sen höll jag mig till vatten.. däremot så åt jag paj å grovt bröd m.m..... å det fick jag sona för omgående... fick ont i magen å kände mig svullen.. och det fick mig att tänka efter lite angående skidresan.. där kommer vi få baguetter till lunch å det lär jag ju få ont i magen av för det kommer bli en chock.. men det känns inte som det kommer räcka att äta en bar med tanke på hur mkt energi man gör av med... så frågan är om jag ska börja vänja magen lite vid kolhydrater nu under veckan?? för när den väl har vant sig igen så kommer man ju inte få ont i magen... men det går ju helt emot vad jag hade tänkt från början.. ååhh jag känner mig väldigt kluven just nu... måste fundera igenom detta ikväll å bestämma mig imorn!

Fick reda på på festen att en tjej som va där som jag känner har börjat på extravaganza.. men hon ville inte berätta det för mig för att jag har varit negativ om dem, vilket jag varit pga av andra personer jag känner som gått där och berättat om det.. å det har inte låtit bra i mina öron.. men samtidigt så vet jag ju att det har funkat för jättemånga så jag skäller ju inte på nån för att de väljer extravaganza.. fick iaf reda på det av en gemensam vän på festen som inte visste att jag inte visste så då "erkände" tjejen allt.. och hon har varit jätteduktig, gått ner 7 kg å har ca 4 kvar... så nu vägde vi ungefär lika mkt.. jag e fortfarande lite negativ till extravaganza men tjejen i fråga e så taggad så jag e säker på att hon kommer nå sitt mål å hålla det :) heja heja!

Fick en jäkla huvudvärk redan under middagen men kämpade på fram till tolv ungefär innan jag gav upp å vi gick hem.. drygt...

Idag har varit en mysig dag. Vi åkte till Höganäs där Mange gick å shoppade på outlet-området med några vänner medan jag släpptes av hos min syster för å umgås med hennes familj, min mamma å min systers lilla hundvalp.. Supergullig valp!!



Syrran som fått Itrims kokbok i julklapp bjöd på en Itrimlunch, nämligen picknicksalladen som va väldigt god med lufttorkad skinka. MUMS!!



Sen va jag en sväng på en sport-outlet i Höganäs å köpte ett par låga gummistövlar så jag kan ut å gå även om det ösregnar hela våren ;) och en ny träningströja så jag har att variera lite mer.. riktigt bra reapriser!!

Nu har jag förmodligen fått ihop ett lag till vårruset, ska bara få det bekräftat sen anmäler vi oss ;) yaaay!!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Istället för baguette, kan du inte äta två itrim-bars? Eller en bar och en shake? (om du känner att det blir för lite med bara en bar, men då "slipper" du äta bröd)
    Ha en härlig skidresa!
    /C (också itrim'are (dock utan blogg))

    SvaraRadera
  2. C: ja jag har funderat på det faktiskt så det lutar mot det. :) tack för tipset! Kram

    SvaraRadera