torsdag 30 december 2010

Dag 116 - roadtrip till umeå!

Sitter i bilen å passerar strax Örnsköldsvik.. igår hämtade min sambo Magnus, hans två systrar mariann å Marika å den enes sambo Simon mig på jobbet kvart i fyra på em, så då började vår roadtrip till Umeå. Det tog 6,5 h till Stockholm inklusive 30 matpaus på Max i Jönköping så det gick verkligen fort..

jag har inte varit på nån hamburgerkedja på evigheter för jag gillar inte hamburgare, så jag blev väldigt glad å imponerad när de hade flera salladsalternativ som passade mig. Till sist valde jag deras "DeliFresh. LowCarb burger" vilken innebär en burgare som har massa salladsblad runt sig istället för bröd.. som en salladswrap. Å salladsbladen va så krispiga å fina! Mums :) rekommenderar det verkligen! ska lägga upp foto när jag har datorn till hands ;)

Från sthlm så började det komma lite mer snö på vägarna men med våra fina dubbdäck så har det inte varit några problem. Vi hade tänkt köra hela vägen till Umeå men när vi hade ca 2 h kvar till Umeå så kom vi till den lille byn Hump där Simons mamma bor å skulle bara in å titta på huset (kl 03.45) å såg då att snälla mamman hade bäddat till oss så vi passade på att stanna å sova 5 h innan vi körde vidare..

När vi vaknat vid 9 å jag fått i mig min chokladshake så va det dags att köra igen. Men vi hann bara köra 100 m innan en mötande bil körde ner i diket.. inte djupt men tillräckligt för att han satt fast.. så vi snövana skåningar fick komma till undsättning :) två st fick putta plus att vår bil fick dra upp den. Den trevliga norrlänningen blev så tacksam over att han slapp gå hem å hämta traktorn.. ha ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar