onsdag 29 december 2010

Dag 115 - 78,2 ( -18,3 kg)

Imorse glömde jag först att väga mig, kom på det i duschen.. så jag vägde mig när jag hade duschat å då stod vågen på 78,1 kg… så tänkte jag att blött hår e ju tyngre å jag ville ju såklart väga så lite som möjligt så jag vägde mig igen efter jag hade torkat håret å det komiska va att då vägde jag 1 hekto mer… ha ha.. Så tja, vi får väl säg att jag väger 78,2 kg, vilket innebär att jag gått upp 3 hekto över julhelgen… WOW!!! Ni kan inte förstå så mkt julmat å bröd å julgodis som jag har ätit…. Helt otroligt, jag borde ju väga 3 kilo mer snarare än 3 hekto mer… Jepp, grymt nöjd!! Och kommer även nu över nyår va nöjd om jag håller vikten runt 78.. kommer inte kunna träna å kommer sitta i bil två hela dagar så jag siktar inte på nån viktminskning denna veckan… Lika bra att bestämma det direkt nu.. Men sen januari månad ska det bli HÅRDA TAG!!! Och det e sista gången jag skjuter fram det!!

Håller med min partner in crime Amelie (se länk till hennes blogg till höger) att just nu e det lite jobbigt å många gamla dåliga vanor med småätande å fel tänk har kommit fram igen.. Det e svårt just nu med 2+2 efter att ha krängt så mkt julmat.. jag har varit hungrig hela denna veckan… tyvärr har jag inte varit så duktig som Amelie å bara tagit en extra Itrim-bar eller en clementin, utan det har slunkit ner en julgodis om dagen… och t o m två pepparkakor igår… inte alls bra…

Och jag är lite rädd just nu att jag ska ha fastnat på 78… detta e ju inte den målvikt som jag verkligen vill ha… jag vill ju ner 6 kilo till… e rädd att jag ska nöja mig å inte orka kämpa det sista… Jag ger mig lite dispens nu över jul å nyår men i januari ska det banne mig hända grejer… Vill inte misslyckas!!

Alla hjärtans dag är siktet inställt på… då ska jag va nere på 72 kg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar